بازاری بزرگ در جیب شما
دانلود برنامه

عود خوشبو کننده

عود خوشبو کننده
هنگامی که سه مرد خردمند با ارزش ترین هدایای خود را به بیت لحم آوردند ، دو عدد از آن ها موادی بودند که برای ایجاد عود استفاده می شدند. هدیه سوم طلا بود اما کمترین ارزش در میان این مواد در آن زمان را داشت. این رابطه اهمیتی را نشان می دهد که در آن زمان عود در جهان ما داشته است. در دوران مدرن و در دنیای غرب ، صنعت عطر تحت سلطه تولید کنندگان عطرها است و تولید ، استفاده از عود نسبتاً اندک است. اما ، در واقع ، عودها پدر و مادر عطرها است. عود نیز اجداد بسیاری از محصولات دیگر مربوط به بوهای خوب است. اهمیت بهداشت شخصی با بوی تمیز ،شستن لباس های کثیف  در بیرون از منزل و عطرهای عاشقانه الهام بخش از تأثیرات قدرتمند عود در مراسم مذهبی و عمومی است.

 
زمینه
عود از رزین های درختی و همچنین برخی از گل ها ، دانه ها ، ریشه ها و پوست های معطر تشکیل شده است. ادیان باستان خدایان خود را با محیط طبیعی مرتبط می كردند و اعتقاد بر این بود كه مواد گیاهی معطر شیاطین را از بین می بردند و خدایان را ترغیب می كنند كه روی زمین ظاهر شوند. آنها همچنین سابقه طولانی در از بین بردن بوی نامطبوع را داشتند.
 
دو نوع عود وجود دارد. از عودهای غربی امروزه هنوز هم در کلیساها استفاده می شود و تقریباً به طور انحصاری از رزین های  پوست درخت گرفته می شود. آدامس چسبناک روی درخت کریسمس چنین رزینی است و رایحه فوق العاده آن تعطیلات را زیبا تر می کند. در آب و هوای خشک ، این رزین به سرعت سخت می شود. با بریدن آن از درخت با چاقو به راحتی می توان  انرا برداشت کرد. این تکه های رزین که دانه ها نامیده می شوند در هنگام پاشیدن روی ذغال سنگ سوزان به راحتی رها می شوند.
 
عودهای شرقی از گیاهان دیگر فرآوری می شود. چوب صندل ، پتچولی ، آگار و وتیر با استفاده از ملات و گندم بزرگ برداشت می شود و از زمین استخراج می شودسپس آب برای ساختن خمیر اضافه می شود ، کمی نیترات (نیترات پتاسیم) در آن مخلوط می شود تا مواد به طور یکنواخت سوزانده شوند و مخلوط به شکلی فرآوری می شود تا برای سوختن فروخته شود. در هندوستان ، این فرآیند از آگاربات یا چوب بخور تشکیل شده است که از ترکیب بخور دادن روی چوب بامبو پخش شده است. چینی ها روند اکسترود کردن مخلوط بخور دادن را از طریق نوعی الک ترجیح می دهند تا رشته های مستقیم یا فرفری مانند نودل های کوچک تشکیل دهند که می توانند خشک شوند و سوزانده شوند. قطعه های اکسترود شده که برای خشک شدن استفاده می شوند  ، چوب های جاس نامیده می شوند. خمیر بخور نیز به حروف الفبای چینی و یا به شکل های پیچ و خم مانند شکل داده می شود که در قالب هایی برای سوزاندن در جهت  آوردن شانس و ثروت شکل می گیرند .
 
تاریخ
بخور دادن نقش مهمی در بسیاری از مذاهب بزرگ جهان داشته است.در ساحل سومالی و سواحل شبه جزیره عربستان درختان و بوته هایی از جنس رزین از جمله گیاه صابون ، موره و سرو های معروف لبنان تولید می کردند. چوب سرو در سراسر دره های دجله و فرات کاشته شده و نام لبنان از یک کلمه محلی برای بخور دادن سرچشمه گرفته  شده است.
 
مصریان باستان برای اعزام رزین به عبادت روزانه قبل از خدای خورشید آمون-Ra و مناسک همراه با خاکسپاری ، سفرهای مفصلی را در آفریقای فوقانی ترتیب داده بودند.در آن زمان  تصور می شد دود ناشی از بخور دادن روح مردگان را به سمت بهشت ​​بالا می برد. مصریان همچنین لوازم آرایشی و عطرهای عود را با روغن یا مواد غیرمجاز و ادویه جات مخلوط  می کردند.
 
بابلی ها بخاطر تلاش برای تجلی خدایان ، بخاطر نماز و آیین از بخور دادن استفاده می کردند. عود های مورد علاقه آنها رزین های درخت سرو ، صنوبر و کاج بود. آنها همچنین به هنگام بهبودی به روشن کردن عود اعتقاد داشتند. روشن کردن عود یک بخش جدا نشدنی قبل از عبادت یهودیان باستان چه قبل از تبعید و چه بعد از آن ها بوده است.  همچنین صابون عودها در زمان تعلیمات مسیحیت به طور گسترده در معابد اورشلیم مورد استفاده قرار می گرفت ، البته روشن کردن عود در عمل ، در دنیای مدرن یهودی نیز استفاده می شود.
 
در هردو یونان باستان و رومیان از عود خوشبو کننده برای دور کردن شیاطین و خشنود کردن خدایان استفاده می کردند. یونانیان اولیه بسیاری از مناسک فداکاری را انجام می دادند و سرانجام شروع به جایگزینی سوزاندن عود برای قربانی های زنده کردند. اسکندر در نتیجه فتوحات خود ،  بسیاری از گیاهان فارسی را  به سرزمین خود برگرداند و استفاده از عود در مراسم های مذهبی در زندگی یونان امری عادی شد. با گسترش امپراتوری روم ، چوب و رزین ها جایگزین بخور وارداتی شدند.

مواد خام
عود با "چوب پانک" و روغن های عطر تهیه می شود. همه اجزاء مواد طبیعی هستند. خود این چوب ها از چین وارد شده و از بامبو ساخته شده اند. قسمت بالایی هر چوب با خمیر ساخته شده از خاک اره از چوب ماچیلوس ، نوعی چوب سخت پوشانده شده است. خاک اره بسیار جاذب است و عطر را به خوبی حفظ می کند. از زغال چوب نیز برای ساخت پانک جاذب استفاده می شود و از آن در چوب های بخور دادن ساخته شده در هند طرفداری می شود.
 
روغنهای معطر از روغنهای گیاهان معطر طبیعی یا سایر عطرها یا عطرهایی که در یک پایه روغن مخلوط می شوند ساخته شده است و مقادیر کمی از رنگ برای رنگ آمیزی استفاده می شود.
 
عود با میله های پانک وارد شده از چین و روغن های عطر تهیه می شود. بسته های یکصد چوب پانک با رنگی منحصر به فرد برای رایحه در نظر گرفته شده است. بعد ، روغن های عطر مخلوط می شوند  و انتهای دسته های پانک پوشیده شده در عطر غوطه ور می شوند. پس از خشک شدن ، بسته های بسته بندی شده در بسته های مومی جمع آوری شده و در کیسه های پلاستیکی بسته می شوند و کیسه ها در سطل های سطحی قرار می گیرند. با دریافت سفارشات برای عودها ، آنها به صورت جداگانه بسته بندی می شوند ، در جعبه های ساخته شده از مقوا بازیافت شده بسته بندی می شوند و برای فروش ارسال می شوند.
عودها با میله های پانک وارد شده از چین و روغن های عطر تهیه می شود. بسته های یکصد چوب پانک با رنگی منحصر به فرد برای رایحه در نظر گرفته شده است. بعد ، روغن های عطر مخلوط می شوند ، و انتهای دسته های پانک پوشیده شده در عطر غوطه ور می شوند. پس از خشک شدن ، بسته های بسته بندی شده در بسته های مومی بسته شده و در کیسه های پلاستیکی بسته می شوند. کیسه ها در سطل های سطحی قرار می گیرند. با دریافت سفارشات برای عودها ، آنها به صورت جداگانه ، در جعبه های ساخته شده از مقوا بازیافت شده بسته بندی می شوند و برای فروش ارسال می شوند.
انتهای چوب عود به عطر آنها بستگی دارد.
طرح
طراحی عود ها تقریباً صرفاً روی رایحه  آن ها استوار است. سازندگان عود با به دست آوردن نمونه هایی از رایحه های عطرها ، نمونه هایی از عودهای آزمایشی را ساخته علائق مشتریان خود را به دقت رصد می کنند ، و حتی با ذکر  این که  عطرها در مواد شوینده ، نرم کننده پارچه و خوشبو کننده هوا استفاده می شوند. امکان استفاده از عودها را افزایش می دهند . تولید کننده دسته های آزمایشی از روغن و چوب های عود را تهیه می کنند و به کارمندان و مشتریان نمونه می دهد تا در خانه بسوزند. بازخورد مثبت به آنها کمک می کند تا رایحه های جدید بخور را انتخاب کنند.
 
ساخت
روند
در کارخانه عودسازی ، بسته های چوب پنک از یک تهیه کننده تخصصی در چین وارد می شوند که هر بسته از 100 چوب تشکیل شده است. انتهای چوبها با تپ کردن بسته وتمیز می شوند. بسته های مخصوص یک عطر خاص انتخاب شده  و انتهای یکنواخت چوب ها که هنوز هم محکم بسته اند با رنگی منحصر به فرد برای آن عطر نقاشی می شود. تعداد بسته های تعیین شده برای یک رایحه خاص بر اساس محبوبیت این عطر است. به عنوان مثال ، این کارخانه ممکن است 1200 بسته (12000 چوب عود) با رایحه وانیلی تولید کند که بسیار محبوب است. و ممکن است فقط 300 بسته (3000 چوب عود) در عطر سیب سبز ایجاد کند ، که به فروش نمی رسد. پس از رنگ آمیزی انتهای آن ، بسته های بسته بندی شده در طول شب برای خشک شدن رنگ باقی می مانند.
روز بعد روغنهای عطر مخلوط می شوند و انتهای دسته های پانک پوشیده شده در عطر غوطه ور می شوند. آنها دوباره در قفسه ها می ماند تا یک شبه خشک شوند. یک سازنده معمولی عود می تواند صدها عطر را ذخیره کرده که بعضی از آنها حاوی صدها عنصر برای تهیه عطر خود هستند. بسیاری از رایحه های هندی  دارای مواد تشکیل دهنده پیچیده ای هستند.
بسته های خشک شده هر کدام در کاغذهای مومی پیچیده شده و در کیسه های پلاستیکی 7/30 سانتی متر بسته می شوند. کیسه ها در سطل ها قرار می گیرند. با دریافت سفارشات برای عودها، آنها به صورت جداگانه در جعبه های ساخته شده از مقوا بازیافت شده بسته بندی می شوند و برای فروش ارسال می شوند.
محصولات جانبی / زباله
در فرایند تولید عود هیچ محصول جانبی تولید نمی شود ، اگرچه تولید کنندگان عود می توانند طیف گسترده ای از عطرها را به شکل چوب ، مخروط یا پودر بسازند. زباله تولید شده گرد و غبار است و تمام کالاهای کاغذی قابل بازیافت هستند.
در جریان تولید عود خطرات ایمنی برای کارمندان وجود ندارد ، اما خطر جدی برای مبتلایان به آلرژی وجود دارد. به كاركنان  هشدار داده شده است كه اجزاي طبيعي چوب و عطرها ممكن است باعث بروز واكنش هاي آلرژي شوند ، و برخي متوجه مي شوند كه به دليل اين خطرات قادر به كار در كارخانه نيستند.

 

متن نظر

لطفا به حساب کاربری خود وارد شوید

هنوز هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.