بازاری بزرگ در جیب شما
دانلود برنامه

جلوگیری از بروز علامت های پیری

جلوگیری از بروز علامت های پیری
1- از پوست خود در مقابل آفتاب محافظت کنید :

محافظت از آفتاب روش شماره یک برای جلوگیری از علائم بارز پیری است. هر بار که به خارج از خانه می روید ، مطمئن شوید که از اشعه UVA و UVB مضر خورشید محافظت می شوید که منجر به چین و چروک زودرس ، خطوط ریز و لکه های قهوه ای می شود. با استفاده از مرطوب کننده روزانه و ضد آفتاب با  SPF مناسب یا پوشیدن کلاه پهن  از خود محافظت کنید.
 

2- آفتاب را دوست  داشته باشید :

ابن نکته ممکن است با مورد قبلی کمی در تعارض به نظر برسد اما هرگز محافظت در برابر اشعه خورشید  ، به منزله بیرون نرفتن از خانه در روزهای آفتابی نیست .ببیرون آمدن در روزهای آفتابب ویتامین D را برای بدن شما فراهم می کند که برای سلامتی و درخشش جوانی پوست شما بسیار مهم است. از آسیب آفتاب نترسید و به بیرون بروید. درعوض ، فقط باید محتاط باشید و هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب ، همیشه از آن محافظت کنید.


3- آب رسانی به پوست :

هنگام جلوگیری از ایجاد علائم پیری قابل مشاهده مانند چین و چروک ، خطوط ریز و لکه های قهوه ای  ، آب رسانی به پوست بسیار مهم است. اول از همه ، اطمینان حاصل کنید که هر روز آب کافی بنوشید. نوشیدن مقدار کافی آب به پوست شما کمک می کند تا خاصیت ارتجاعی خود را حفظ کند و به شما اجازه می دهد تا با افزایش سن ، پوست شما صاف و جذاب بماند. همچنین مرطوب کردن پوست از بیرون نیز به منظور جوان نگه داشتن آن بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که پوست خود را بیش از دو بار در روز مرطوب می کنید. صبح از یک مرطوب کننده  سبک تر با محافظت در برابر آفتاب SPF استفاده کنید و شب یککرم مرطوب کننده  سنگین تر رابرای آب رسانی عمیق بمالید.



 
4- به اندازه کافی بخوابید :

خواب از جهات مختلف برای سلامتی شما مهم است. یکی از مزیت های  خواب کافی برای سلامتی شما این است که روند پیری قابل رویت بر روی پوست شما را کند می کند. با اجتناب از مصرف کافئین در بعد از ظهر ، مطمئن شوید که خواب کافی دارید و حداقل سی دقیقه قبل از رفتن به رختخواب تمام وسایل الکترونیکی را خاموش کنید. این تغییرات ساده در شیوه زندگی شما می تواند به شما کمک کند راحت تر و طولانی تر بخوابید تا درخشش جوانی خود را حفظ کرده و پوست خود را از بروز چروک ها و خطوط ریز  حفظ کنید.
 


 
 

5- غذای تازه بخورید :

خوردن غذاهای فرآوری شده دارای قند ، مواد شیمیایی و چربیهای مضر برای پوست شما مناسب نیست و باعث می شود که علائم پیری سریع تر و واضح  ترظاهر شود. به جای آن ، سعی کنید بیشتر غذاهای خود را با غذاهای تازه و فرآوری نشده جایگزین کنید. غذاهای تازه و سالم مانند میوه ها ، سبزیجات ، پروتئین ها و غلات کامل به پوست شما کمک می کنند تا خاصیت ارتجاعی خود را حفظ کرده و تا حد ممکن جوان تر ظاهر شود.
 



 
6- استرس را از خود دور کنید :

استرس فقط بر ذهن و روح شما تأثیر نمی گذارد. استرس همچنین باعث ایجاد عوارض جانبی برای بدن شما می شود. یکی از این تأثیرات منفی پوست پیر است. هنگامی که به طور مداوم استرس دارید ، بدن هورمون کورتیزول بیشتری آزاد می کند. این هورمون باعث می شود پوست شما نازک تر  شود و در نتیجه منجر به ایجاد چین و چروک بیشتر و سایر علائم بارز پیری شود.  البته کاهش استرس  دشوارتر از آن چیزی است که به نظر می رسد. با این حال ، روش های بسیاری برای کاهش موثر استرس وجود دارد و از این طریق می توانید علائم قابل مشاهده پیر شدن را قبل از ظاهر شدن بر روی پوست خود مهار کنید. همیشه یک روش  برای افزودن آرامش به زندگی خود داشته باشید. به پیاده روی بروید ، یک رمان یا یک مجله بخوانید ، با یک دوست خوب برای قهوه بیرون بروید . هر کاری را که لازم است   انجام دهید تا مطمئن شوید که تمام عمر خود را صرف داشتن استرس نمی کنید. پوست شما سپاسگزارتان خواهد بود.



7- سیگار نکشید :

هنگامی که عادت به سیگار کشیدن کردید ،  ترک آن می تواند بسیار مشکل باشد. با این حال اگر از سرطان نمی ترسید  دلیل دیگری هم برای ترک این  عادت مضر وجو دارد ،سیگار کشیدن علائم بارز پیری را افزایش می دهد !. سیگار کشیدن باعث کاهش خونرسانی شده به پوست شما می شود و همین امر باعث نازک تر ، پیرتر شدن و تغییر رنگ پوست شما می شود. اگر شما شروع به سیگار کشیدن نکردید ، این واقعیت را در ذهن داشته باشید و این عادت خطرناک را شروع نکنید. اگر هم سیگاری هستید ، به خود یادآوری کنید که هر بار که سیگار می کشید ، چین و چروک جدیدی پوست خود اضافه می کنید.



 

متن نظر

لطفا به حساب کاربری خود وارد شوید

هنوز هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.