بازاری بزرگ در جیب شما
دانلود برنامه

نظم دهی کابینت

نظم دهی کابینت
به یاد داشته باشید که قبل از اینکه که کاملا حرفه ای شوید کمی زمان به خود دهید چون این کار نیاز به  مقداری آزمون و خطا دارد. با این حال، هنگامی که همه چیز را مرتب کردید، نگهداری آن نسبتاً آسان است و ارزش تلاش شما را دارد!

اول در کابینت ها را باز کنید نگاه کنید ببینید به کدام وسایل نیازی ندارید یا این که کدام وسایل در جای مناسب خود قرار نگرفته اند. همه ما در کابینت هایمان لوازمی داریم که سال تا سال از آن استفاده نمی کنیم برای مثال رنده های اضافی ظروف \لاستیکی یا قابلمه  و تابه های خراب شده ای که فقط فضا اشغال کرده اند \س اولین قدم در مرتب کرن کابینت ها خلاص شده از این مزاحمان است. همیشه به یاد داشته باشید شلوغی دشمن نظم است و مانع نظم دهی می شود. اولین گام با بی نظمی این است که همیشه فضا را کاملاً خالی کنید.  می‌دانم که خلاص شدن از شر چیزها ممکن است گاهی سخت باشد، اما واقعاً باید هنگام پاکسازی بی‌رحم باشید.

 بدیهی است که هر چیزی که شکسته است یا دیگر آن را دوست ندارید یا استفاده نمی کنید باید برود. به عنوان یک قانون کلی، لوازمی را که در 6 ماه گذشته استفاده نشده اند یا لوازمی فصلی که در فصل گذشته استفاده نشده اند، اهدا کنید یا بفروشید. برای اقلامی که فقط یک یا دو بار در سال از آنها استفاده می کنید، فکر کنید که آیا می توانید به جای نگه داشتن آن در خانه خود، یک مورد مشابه را از یکی از دوستان یا اعضای خانواده قرض بگیرید و بعد دوباره به آنها \س دهید؟

اگر مطمئن نیستید که باید آن را نگه دارید یا نه، آن را تا انتها کنار بگذارید و ببینید آیا  فضایی باقی مانده است. برای من، دیدن اینکه کمدهای مرتب شده‌ام چقدر زیبا به نظر می‌رسند، انگیزه کافی برای جدا شدن از آن وسایل باقیمانده است.😉
خب الان وقت این است که همه وسایل را بیرون بیاورید و یک تمیز کردن کامل انجام دهید.
هنگامی که همه چیز را از کابینت خود خالی کردید، مطمئن شوید که فضا را به خوبی تمیز کرده اید. حتماً تمام سطوح کمدها (از جمله کناره‌ها و بالا) را تمیز کنید و مستقیماً وارد آن گوشه‌ها شوید.
  • خرده چوب ها و ذرات  را با جاروبرقی دستی جاروبرقی بکشید
  • کمدها را با اسپری چند منظوره و یک پارچه میکروفیبر پاک کنید. برای مناطق چرب اضافی، می توانید از یک کاسه آب گرم مخلوط با چند قطره صابون ظرفشویی استفاده کنید.
  • اگر در مورد ریختن مواد غذایی نگرانی دارید، می توانید از اسپری ضد عفونی کننده استفاده کنید و سپس آن را پاک کنید تا باقیمانده آن پاک شود.
  • برای لکه های قابلمه و تابه، خمیری از جوش شیرین و آب درست کنید تا بشویید یا از پاک کننده دیگری استفاده کنید.
 
کمدها و کشوهای خود را مرتب کرده و تمیز کنید. اگر عادت دارید ظروف آشپزخانه خود را به طور تصادفی در کشو بیاندازید، شرط می‌بندیم که پیدا کردن آنچه در یک لحظه نیاز دارید بسیار سخت خواهد بود.  س\س از نظم دهنده کشو استفاده کنید با این نظم دهنده ها بجای اینکه همه قاشق چنگال ها و کارد ها در یا جا باشند می توانید برای هر کدام یه قسمت بالخصوص داشته باشید  این نظم دهنده در انواع چوبی فلزی \لاستیکی در فروشگاه اینترنتی کژال مارکت موجود هستند و می توانید خریداری کنید.

وسایل خود را گروه بندی کنید
سعی کنید همه موارد مشابه را با هم و نزدیک به منطقه ای که از آنها استفاده خواهید کرد را گروه بندی کنید. اگر به تازگی نظم دهی را شروع کرده اید، ممکن است به معنای جابه جایی بخشی از فضای ذخیره سازی آشپزخانه خود از کابینت هایی باشد که در حال حاضر استفاده می کنید. بسته به چیدمان آشپزخانه و گزینه های ذخیره سازی کمد، ممکن است مجبور باشید چند استثنا قائل شوید، اما این به طور کلی کاربردی ترین راه برای سازماندهی فضا است. اولین قدم برای سازماندهی کابینت های آشپزخانه بر اساس منطقه و گروه بندی این است که چند دقیقه به این فکر کنید که می خواهید وسایل خود را در کجا ذخیره کنید و می خواهید آشپزخانه شما چگونه کار کند. در اینجا چند ایده برای مناطقی وجود دارد که ممکن است بخواهید در مورد آنها فکر کنید.
  • مناطق پخت و پز
  • منطقه آماده سازی غذا
  • منطقه نگهداری مواد غذایی
  • منطقه ظروف نگهداری (ظروف، لیوان، ظروف نقره، انبار مواد غذایی و غیره)
  • تمیز کردن منطقه محصول {معمولا در اطراف و زیر سینک آشپزخانه }
  • قهوه، چای یا سایر نوشیدنی ها
بسته به نیاز خود، می توانید مناطق دیگری را انتخاب کنید که فضای شما را کاربردی تر می کند. این شامل همه چیزهایی است که در آن یک منطقه کوچک نیاز داریم تا بتوانیم کارها را سریعتر و راحت تر انجام دهیم.
 
وسایل را در دسترس قرار دهید.
فضای کابینت آشپزخانه به طور کلی باید منظم تمیز و در دسترس باشد، بنابراین شما می خواهید بهترین استفاده را از فضا داشته باشید و دسترسی به وسایل را تا حد امکان آسان کنید. اقلامی که اغلب استفاده می شوند و با آنها بیشتر کار دارید را در مکان های سهل الوصول در جلوی کابینت ها یا در قوطی های روی پیشخوان نگهداری کنید. فضای پشت کمد یا قفسه های بالاتر را برای وسایلی که کمتر استفاده می کنید ذخیره کنید. و استفاده از داخل درهای کمد خود را برای ذخیره سازی اضافی فراموش نکنید!
 
اگر فضای آشپزخانه شما کم است، اقلام کم استفاده یا فصلی را می توان حتی در خارج از آشپزخانه در قسمت دیگری که فضای ذخیره سازی کمی بیشتر دارد، نگهداری کرد. وسایل کودکان را در سطحی نگه دارید که بتوانند به آنها دسترسی داشته باشند تا همیشه مجبور نباشید به آنها کمک کنید.

در این مرحله مطمین شوید که همه چیز قابل برداشتن است چون هدف ما از نظم دهی این است که فضا را در دسترس تر و مفید تر کنیم و نه بدتر !! اگر مجبورید 4 یا 5 مورد را که روی هم چیده شده اند بیرون بیاورید تا به آنچه می خواهید برسید، به احتمال زیاد یا قرار نیست از آن استفاده کنید یا به درستی برگردانده نمی شود. 
این قفسه های ذخیره سازی کشویی برای نگهداری اقلام در قفسه های بالاتر عالی عمل می کنند. آنها به راحتی پایین می آیند و برای ادویه ها ، کنسروها، چاشنی های صبحانه (مانند کره بادام زمینی، مربا، و عسل) و غیره عالی هستند و  برای بهینه سازی فضای ذخیره سازی عمودی عالی عمل می کند.

ادویه جات منظم با شیشه های شیشه ای و برچسب های وینیل.
 
از فضاهای نامناسب استفاده کنید.
به نظر می رسد هر آشپزخانه ای حداقل چند کمد نامناسب یا فضای ذخیره سازی نامناسب دارد. خلاق باش! به اقلام مختلفی فکر کنید که ممکن است برای نگهداری در آنجا بهتر کار کنند یا سطل‌ها یا سایر نظم دهنده‌ها را بیابید تا فضا را کاربردی‌تر کنید. ما یک کمد بسیار بلند و باریک داشتیم که واقعاً به درد هیچ چیز نمی خورد، بنابراین چند قفسه اضافه کردیم و آن را به کمد وسایل تمیز کننده تبدیل کردیم. توی عکس زیر همانطور که می بینید جای هر چیزی هم کاملا مشخص هست و روی اون تابلو سیاه نوشته شده بنابراین برای رسیدن به چیزی نیاز ندارید بقیه چیزا رو بیرون بیاورید. به اون نظم دهنده های شیشه ای هم با دقت نگاه کنید آشنا نیست براتون ؟ بله از اونها هم توی فریزر یخچال و حتی توی اتاق خواب برای لوازم آرایشی هم می تونید استفاده کنید.

کابینت آشپزخانه کوچک که برای نظافت کمد استفاده می شود.پیشخوان خود را شلوغ نکنید
اقلامی که کمتر استفاده می کنید را دور نگه دارید و سعی کنید برای سایر اشیاء کمتر استفاده شده فضای ذخیره سازی پیدا کنید. ظروف، سینی یا سبدهای زیبایی را پیدا کنید تا اقلامی را که روی پیشخوان نگه می‌دارید کنار هم قرار دهید. این کار تمیز کردن کانترهای شما را بسیار سریع‌تر و آسان‌تر می‌کند و فضای کار بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد {و همچنین باعث می‌شود آشپزخانه شما فوراً تمیزتر به نظر برسد!}
راستی حالا که دارید آش\زخانه خودتون را نظم میدهید چطوره یکم خشکلش هم بکنید امسال گل های مصنوعی سفید خیلی ترند شده از اونها حتما روی ا\ن یا \یشخوان خودتان استفاده کنید و دلبری کنید!
 
آشپزخانه سفید با میزهای کوارتز خاکستری که برای تابستان تزئین شده است.
 
نظم دهی حبوبات ها و ادویه ها:
خب این دو تا مورد برخلاف ظاهر ساده اونها می توانند کاملا آشپزخانه شما را شلوغ و حتی در برخی موارد اگر ادویه ها روی کانتر و پیشخوان بریزد آشپزخانه شما را کثیف کند. را حل استفاده از بانکه های حبوبات و ظروف جا ادویه ای است که در طرح ها جنس ها و اندازه های مختلف در سایت کژال مارکت وجود دارد اما شما باید بسته به آشپزخانه خودتان آنرا خریداری کنید چون هدف ما دوری از بی نظمی و جلوگیری کردن از شلوغی های بی مورد است.

نظم دهی لیوان ها :
خوشبختانه امروزه ایده های مختلفی برای نظم دهی لیوان ها وجود داره که در ادامه چند نمونه را براتون اوردم و می توانید متناسب با فضای آشپزخانه خودتان از اون ها ایده بگیرید.

نظم دهی قابلمه ها و تابه ها:
من به این ها می گم خ\ل های جا اشغال کن ! همانطور که میبنبید با توجه به اندازه بزرگی که دارند می توانند کل کابینت شما  را اشغال کنند و فضای بزرگی از اون را بگیرند. امروزه نظم دهنده های قابلمه زیادی وجود داره هم می تونید کلا اونها را بیرون آورده و روی هم سوار کنید و هم می توانید از نظم دهنده های قابلمه و تابه توی خود کابین استفاده کنید و اونها رو روی هم به صورت عمودی بچینید.
عموما کابینت ها حداکثر دو تا تقسیم کننده دارند که اونها رو به طبقه های مختلف تقسیم می کنند. بنابراین می توانید از شلف های فلزی استفاده کنید برای اینکه فضای بیشتری رو با روی هم قرار دادن وسایل داشته باشید.

نظم دهنده در قابلمه :
علاوه بر خود قابلمه ُ در قابلمه یا تابه هم می تواند جای زیادی اشغال کند و فضای آش\زخانه شما رو زشت و نامناسب کند بیاید چند تا نمونه از جای در قابلمه و نشم دهنده اون را با هم ببینیم.

نظم دهی به \لاستیک ها و کلینکس ها :
خب خب! بعضی از خانم های ایرانی یه مرضی دارند که \لاستیک ها رو برای روز مبادا جمع می کنند که اگر نیاز داشتند از اونها استفاده کنند و همین جمع کردن اونها می تونه باعث استفاده از فضای نامناسب کابینت ها باشهدر ادامه چند تا نظم دهنده برای این مورد را هم بهتون نشون می دم که می توانید خریداری کنید.

 می‌توانید برچسب‌های مفیدی بسازید که برای نظم دهی کابینت اغلب نامرتب زیر سینک مناسب هستند. حالا همه چیز سر جای خودش خواهد بود!

ایا چیزها به طور مداوم در پشت کابینت شما گم می شوند؟ به نظر می رسد که شما نیاز به قفسه های کشویی دارید که می توانید خودتان آن را نصب کنید یا از نصاب های مرتبط استفاده کنید.

اگر کابینت های شما \ر شد و مثل خونه من جایی برای نگداری بقیه ظرف ها نداشتین غصه نخورید کافیه با آسمان نگاه کنید به عکس زیر نگاه کنید.

در حالی که کابینت های آشپزخانه شما به طور طبیعی محل نگهداری شما در آشپزخانه شما هستند، اگر جا ندارید ، به دنبال مکان های دیگری در آشپزخانه خود باشید که بتوانید وسایل را در آن نگهداری کنید. به عنوان مثال، مواد پخت را می توان در شیشه های زیبا روی میز شما جا داد و چاقوها را می توان روی یک نوار مغناطیسی قرار داد.

از درب های شیشه ای استفاده کنید. با نصب کابینت های جلو شیشه ای به شما انگیزه می دهد  تا وسایل ضروری آشپزخانه خود را به بهترین شکل حفظ کنید، و این فرصتی است برای افزودن جذابیت بصری به فضای آشپزخانه.

 از رایزرها استفاده کنید
اگر نمی توانید قفسه های بیشتری را به کابینت آشپزخانه خود اضافه کنید، رایزرها پاسخگو هستند. این کار مانند اضافه کردن یک سطح دیگر به هر قفسه کابینت است و می توانید اقلام را داخل آن بچینید

قبلا هم گفتم از درب کابینت ها غافل نشوید اونها مکان مناسبی برای نگهداری لوازم کوچک آش\زخانه هستند. به عکس زیر دقت کنید:
بیشترین قسمت هایی که در آشپزخانه مورد استفاده قرار نمی گیرد، بدون شک داخل درب های کابینت است. اگر خلاقانه فکر کنید، این مکان‌ها می‌توانند فضای ذخیره‌سازی اضافی را ارائه دهند، مانند این نظم دهده ادویه  نصب‌شده که در پشت درب کابینت قرار گرفته است.

نظم دهنده چاقو:
تعداد زیادی چاقوی تیز در یک کشو نه تنها نامرتب نیست، بلکه کاملاً ناامن است! قطعا شما نمی خواهید دست دراز کنید و انتهای تیز یک چاقو را بگیرید، درست است؟  یک سازمان دهنده چاقو، مانند یکی از بامبوهای جذاب خریداری کنید، و هر چاقو را  به طور ایمن در آن قرار دهید.

از سطل ها  سبدها و سایر ظروف مفید استفاده کنید ، به خصوص وقتی صحبت از کابینت آشپزخانه می شود. اگر کیسه‌ها و سبدهای نظم دهنده دارید، همه چیز را در خود نگه می‌دارند و کابینت شما را کاملا تمیزتر نشان می دهند.

لیوان ها و قاشق ها را آویزان کنید
این ممکن است کاملاً بامزه ترین راه برای سازماندهی فنجان ها و قاشق های اندازه گیری باشد! در قسمت داخلی درب کابینت، با کمک قلاب‌های چسبناک شفاف آویزان می‌شوند.

از سطل های فلزی استفاده کنید
سطل های فلزی روی هم یادآور بازار کشاورزان هستند و شما می توانید این ظاهر را به کابینت آشپزخانه خود بیاورید. آنها برای نگهداری سبزیجات مانند سیب زمینی و پیاز عالی هستند.

از تقسیم کننده استفاده کنید
 هیچ کس دقیقاً نمی داند با کابینت های کوچک بالای یخچال چه کند! همانطور که می بینید، آنها در واقع برای ورقه های پخت عالی هستند، که با تقسیم کننده ها و برچسب ها برای مرتب استفاده می شوند.

جایی برای کافی‌بار در آشپزخانه ندارید، اما دوست دارید یک منطقه اختصاصی برای مصرف روزانه کافئین خود داشته باشید؟ به این فکر کنید که یک کابینت آشپزخانه را به آن اختصاص دهید. یک کابینت بزرگ مکان مناسبی برای نگهداری قهوه‌ساز، لیوان‌ها، میکسر ها است.

 

متن نظر

لطفا به حساب کاربری خود وارد شوید

هنوز هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.