بازاری بزرگ در جیب شما
دانلود برنامه

10 دلیل که چرا باید با قاشق چوبی آشپزی کرد؟

10 دلیل که چرا باید با قاشق چوبی آشپزی کرد؟
 
قاشق های چوبی آثار هنری هستند. 

آنها به آشپزخانه شما حس روستایی می دهند و استفاده از آنها ما را به ریشه های آشپزی خود باز می گرداند. آنها نوستالژیک هستند - ابزار آشپزی مادربزرگ ها و پدربزرگ های ما.
اما فراتر از زیبایی آنها، استفاده از قاشق های چوبی مزایای زیادی دارد. آنها ابزاری چندوجهی هستند که می توانند انواع مختلفی از غذاهای سنتی  تا مدرن را اداره کنند. طراحی آنها مکمل سایر ابزار آشپزخانه است و به کیفیت کلی غذایی که ما درست می کنیم کمک می کند. در این پست  فقط چند مزیت استفاده از قاشق های چوبی را بررسی می کنیم.
 

قاشق های چوبی نه تنها می توانند گرما را تحمل کنند، بلکه به اندازه کافی قوی هستند که در برابر غذاهای اسیدی مقاومت کنند.
آنها می توانند گرما را تحمل کنند برخلاف ظروف فلزی، قاشق های چوبی در برابر حرارت مقاوم هستند. از آنجایی که آنها گرما را هدایت نمی کنند، دیگر نگران سوختن دستان خود روی قاشق فلزی داغ نخواهید بود. همچنین اگر برای مدت طولانی در قابلمه بمانند، ذوب نمی شوند. بنابراین، می توانید قاشق چوبی خود را در کنار تابه آویزان کنید. وقتی برمیگردی با سوزاندن دستت بهت خیانت نمیکنه.
 
چرا باید با قاشق چوبی آشپزی کرد

مزیت دیگر مقاومت در برابر حرارت قاشق چوبی شما این است که دمای چیزی را که می‌پزید ناگهان تغییر نمی‌دهد. این به ویژه در ساختن آب نبات مفید است، جایی که تغییر سریع دما می تواند باعث کریستال شدن قندها شود.

می توانید آنها را با غذاهای اسیدی استفاده کنید
غذاهای اسیدی واقعاً می توانند روی ظروف فلزی و ظروف آشپزی شما تأثیر بگذارند و طعم فلزی ناراحت کننده ای به غذاهای شما بدهند. به همین دلیل است که هنگام پختن گوجه فرنگی، ترشی سبزیجات و استفاده از سرکه، بهتر است از قاشق های چوبی استفاده کنید.
قاشق های چوبی واکنش نشان نمی دهند، به این معنی که در تماس با غذاهای اسیدی واکنش نشان نمی دهند.
 
آنها هیچ ماده شیمیایی مضری ندارند
برخلاف کاردک های پلاستیکی و ظروف فلزی، قاشق های چوبی یک ماده طبیعی هستند. و از آنجایی که آنها غیر واکنشی هستند، مواد شیمیایی را وارد غذای شما نمی کنند.
کاردک های پلاستیکی یا کاردک های ساخته شده با مواد نچسب ممکن است به مرور زمان خراب شوند و در نتیجه تکه های کوچکی از مواد در غذای شما باقی بماند. برای اینکه قاشق‌های چوبی شروع به تراشه‌کردن، شکافتن یا شکستن کنند، استفاده زیادی می‌طلبد، و اگر این کار را کرد، حداقل از مواد سمی ساخته نشده‌اند.
 

 
برای تمیز نگه داشتن قاشق های چوبی، تنها چیزی که نیاز دارید آب گرم و صابون است
میکروب ها و باکتری ها به سرعت رشد نمی کنند
یکی از بزرگترین افسانه هایی که در مورد قاشق های چوبی وجود دارد این است که آنها محل رشد باکتری ها هستند. این در واقع درست نیست مطالعات نشان می دهد که با وجود متخلخل بودن چوب و حفظ آب، باکتری ها روی سطوح چوبی رشد نمی کنند و در نهایت با گذشت زمان از بین می روند. با این حال، پلاستیک محیطی را برای باکتری ها فراهم می کند که در آن زنده بمانند و حتی رشد کنند. به طور کامل ثابت نشده است که چرا چوب می تواند از رشد باکتری ها جلوگیری کند، اما برخی از دانشمندان معتقدند که انواع خاصی از چوب می تواند خواص ضد میکروبی داشته باشد. هنگام مراقبت از قاشق‌های چوبی، حتماً آن‌ها را با آب گرم و صابون تمیز کنید و بگذارید در هوا خشک شوند، زیرا خشک کردن آن‌ها با پارچه  می‌تواند باکتری‌های جدیدی را به سطح قاشق وارد کند.

آنها برای کنسرو کردن ضروری هستند
قاشق‌های چوبی به دلیل مقاوم بودن در برابر حرارت، واکنش‌پذیر نبودن و ظروف بهداشتی‌تر، ابزار مناسبی برای کنسرو کردن میوه‌ها و سبزیجات هستند. با رسیدن به فصل کنسرو، می توانید با تکیه بر قاشق چوبی مطمئن خود، مربا، ترشیجات و سس گوجه فرنگی را بدون ریختن طعم بد یا مواد شیمیایی به غذای خود مخلوط کنید.
و از آنجایی که کنسرو کردن شامل مراحل متعددی برای استریل کردن مواد شما می شود، وقتی به درستی از آن مراقبت شود، قاشق چوبی شما به جلوگیری از ورود باکتری های جدید به محصولات کنسرو شده شما کمک می کند.

برای هم زدن غذا بهتر است از چه نوع قاشقی استفاده کنیم؟

آنها بادوام هستند
قاشق های چوبی برای ماندگاری ساخته شده اند. از آنجایی که آنها با یک تکه چوب جامد و نه یک قاشق فلزی با دسته پلاستیکی ساخته شده اند، می توانید اطمینان داشته باشید که قاشق چوبی شما هنگام هم زدن نمی شکند. همچنین تمیز کردن و مراقبت از آنها بسیار آسان است. اگر قاشق‌های چوبی‌تان کمی بی کیفیت هستند، به سادگی آن‌ها را کمی سمباده بزنید و با روغن آغشته کنید.

برای هم زدن غذا بهتر است از چه نوع قاشقی استفاده کنیم

آنها همه کاره هستند
قاشق های چوبی چاقوهای ارتش سوئیس آشپزخانه هستند. می توان از آن ها برای مخلوط کردن کوکتل ها، هم زدن یک قابلمه، مخلوط کردن مواد خشک و مرطوب استفاده کرد و همه چیز را از خامه فرم گرفته تا خمیر غلیظ براونی به دست آورد.

قاشق های چوبی برای استفاده با تمام ظروف آشپزی شما بی خطر هستند
آنها ظروف شما را خراش نمی دهند
هنگام کار با قاشق های فلزی، به سادگی هم زدن می تواند منجر به خراش و خراش در داخل قابلمه و تابه شما شود. قاشق‌های چوبی نرم‌تر هستند و لبه‌های آن‌ها به اندازه کافی تیز نیستند که ظروف شما را خراش دهند.
این امر به ویژه در مورد ظروف نچسب که می توانند مواد ناسالم را در غذای شما خرد کرده و پوسته پوسته کنند، مفید است. همچنین تضمین می‌کند که تابه‌های چدنی و ظروف استیل ضد زنگ شما خراشیده نخواهند شد، که منجر به افزایش احتمال زنگ زدگی می‌شود.

برای محیط زیست خوب است
قاشق های چوبی با مواد طبیعی ساخته شده اند که تاثیر منفی بر محیط زیست مانند ظروف پلاستیکی و فلزی ندارند. برای ساختن آنها به مواد شیمیایی مضر نیازی ندارند و زمانی که در نهایت نیاز به دور انداختن داشته باشند، به طور طبیعی تجزیه می شوند.
برای سهولت و راحتی طراحی شده است
دسته محکم و ضخیم قاشق های چوبی به آشپزهای خانگی کمک می کند تا چسبندگی محکمی داشته باشند. طراحی آنها به راحتی در دستان شما قرار می گیرد و باعث می شود هنگام کار در آشپزخانه مانور دهید

متن نظر

لطفا به حساب کاربری خود وارد شوید

هنوز هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.