بازاری بزرگ در جیب شما
دانلود برنامه

با خاکستر عود چه کار کنیم؟

با خاکستر عود چه کار کنیم؟

بعد از اینکه شما عود را چه برای انجام یوگا یا عبادت یا کاهش استرس و یا حتی پاکسازی روشن کردید ، و از آن لذت بردید  ، تنها مسئله این است که اکنون که کار شما تمام شده است، شما مقداری خاکستر ناخوشایند عود در اختیار دارید سوال اصلی این است که با این حاکستر چه کار کنیم ؟

با خاکستر عود چه باید کرد ؟
اگر خاک انداز و برس داشته باشد. شما می توانید آن را دور بیندازید (با فرض اینکه داغ نیست!) اما آیا راه های دیگری برای استفاده از خاکستر عود معطر وجود دارد؟
دلایل خوبی برای سوزاندن عود خوشبو در خانه وجود دارد مانند  تسکین استرس به تنهایی دلیل کافی است. اما عدم خلاص شدن از شر خاکستر عود به نادرستی می تواند منجر به مشکلات اساسی شود. این فقط یک خاکستر کوچک نیست - بلکه می تواند آتش بالقوه ای باشد که بعدا زبانه بکشد. 
این پست به این موضوع می پردازد که با خاکستر عود چه کار کنید، و چگونه مطمئن شوید که عود خود را به درستی خاموش کرده اید. 
خاموش کردن عود
اولین و مهمترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که هرگز نباید عود را بدون توجه رها کنید. اگر نیاز به ترک ناگهانی خانه دارید یا می‌خواهید برای شب به رختخواب بروید، حتماً عودها را در خانه خاموش کنید. 
اطمینان حاصل کنید که تمام مواد عود خود را  خاموش کنید. خاکستر عود می تواند برای چندین ساعت بسیار داغ بماند. و اگر روی چوب یا فرش بیفتد، می تواند خطرناک باشد.
هنگامی که آن را بیرون می آورید، مطمئن شوید که  سرد است. 
اگر در حال سوزاندن عود چوب هستید، مطمئن شوید که نوک آن را در مقداری آب فرو کنید تا مطمئن شوید که در زمانی که در سطل زباله است دوباره مشتعل نمی شود. 
با خاکستر عود چه کنیم؟ گیاهان شما ممکن است آنها را بخواهند !

اگر نمی دانید با خاکستر عود چه کنید، کاربردهای عملی دیگری برای خاکستر عود وجود دارد. تحقیقات نشان داده است که اگر طبیعی باشد ، خاکستر عود می تواند کود عالی برای گیاهان باشد!
مشکل این است که بسیاری از عود های فروشگاهی حاوی مواد شیمیایی سمی برای گیاهان هستند. 
اما عود طبیعی همیشه یک گزینه است، و همچنین خوردن آن برای شما سالم‌تر است. 
کاغذ عود برای گیاهان ایده آل نیست زیرا اغلب حاوی مواد شیمیایی مضر است، با این حال، چوب عود داستان متفاوتی است. چوب ها معمولا از مواد طبیعی تشکیل شده اند. خاکستر باقی مانده پس از سوختن بعید است که حاوی  مواد شیمیایی مضر باشد. 
خاکستر عود منبع عالی آهک و پتاسیم برای گیاهان است. این ماده دارای عناصر دیگری است که گیاهان برای رشد و نمو به آنها نیاز دارند، بنابراین در واقع توصیه می شود از خاکستر حاصل از عود به عنوان کود استفاده کنید تا زمانی که از طبیعی بودن آن مطمئن باشید. 

از خاکستر عود می توانید برای درست کردن نمک سیاه نیز استفاده کنید کافی هست به خاکستر عود کمی نمک و زغال سیاه استفاده کنید .نمک سیاه کاربردهای زیادی دارد .این نمک  که به نمک سیاه هاوایی نیز معروف است، معمولاً از هاوایی یا قبرس می‌آید. این مخلوط از نمک دریا و زغال بدست می‌آید و معمولاً در آشپزی استفاده می‌شود و برای درمان نفخ و سوء هاضمه ،کاهش تنش عضلانی و مراقبت از پوست استفاده می شود.
آیا هنگام سوزاندن عود باید پنجره را باز کرد؟
 هنگام سوزاندن عود ،  اجازه دهید عطرها در هوای خانه شما پخش شوند. برای نتایج ایده آل، بهتر است پنجره ای را در خانه خود باز کنید تا هوا از آن عبور کند. به این ترتیب عود فرصتی برای تنفس در هر اتاق را دارد. 
همیشه باید به عود  روشن کردن در خانه خود توجه کنید و قبل از رها کردن با بی احتیاطی ، مطمئن شوید که به درستی خاموش شده است. 

 

متن نظر

لطفا به حساب کاربری خود وارد شوید

هنوز هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.