بازاری بزرگ در جیب شما
دانلود برنامه

عود از چه ساخته شده است؟

عود از چه ساخته شده است؟
عود از چه ساخته شده است؟
 
 
اگر تا به حال داخل خانه یکی از دوستانتان بوده اید و ناگهان بوی ملایم و در عین حال دلچسبی  شما را مجذوب خود کرده ، در اتاقی بوده اید که در آن عود می سوزد. برای قرن ها، انسان ها عود معطر می سوزانند تا عطرهای جذاب، قدرتمند و تغییر دهنده خلق و خوی تولید کنند. خود کلمه عود خوشبو از کلمه لاتین "سوزاندن" آمده است.

اما عود از چه چیزی ساخته شده است ؟ چه ترکیبی از گیاهان و سایر مواد ترکیبی آنقدر عالی برای ایجاد رایحه های قوی برای تمرکز مجدد انرژی ما ایجاد می شود؟ این یک سوال پیچیده تر از آن چیزی است که ممکن است فکر کنید. 
عود  از روزگار مصر باستان بخشی از آداب و رسوم بشر بوده است و امروزه نیز برای بسیاری از اهداف مشابه استفاده می شود، از جمله:
 
  • مراسم مذهبی
  • برای مبارزه با بوهای ناخواسته
  • رایحه های دلپذیر
  • مدیتیشن و یوگا
با توجه به اینکه عود را آتش می زنید و دود آن را  تنفس می کنید، احتمالاً ایده خوبی است که بدانید چه چیزی تنفس می کنید! این وبلاگ به مواد رایج مورد استفاده در عود و فواید و خطرات سلامتی مرتبط با استفاده از آنها می پردازد.
 
عود از چه ساخته شده است؟

عود معطر یک محصول نسبتاً ساده است که فقط از مواد معطر تشکیل شده است که توسط یک اتصال قابل اشتعال در کنار هم نگه داشته می شوند. معمولاً مواد معطر از نوعی گیاه، اغلب پوست، دانه، رزین، گل و ریشه به دست می‌آید. 
عود از چه چیزی ساخته شده است؟ مواد مورد استفاده برای ساخت  معمولاً از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است، اما مواد تشکیل دهنده محبوب در غرب عبارتند از: 
 
  • دارچین 
  • مشک
  • کندر
  • مر
  • چوب صندل
  • پاتچولی
اتصال قابل اشتعال نیز متفاوت است، اما معمولاً پودر چوب یا زغال چوب است.
طراحی عود به طور خاص ایجاد شده است تا بیشترین عطر را از مواد سوزاننده به نمایش بگذارد.  
راه هایی برای سوزاندن عود خوشبو
عود را می توان به روش های مختلفی خریداری کرد، مانند: 
  • عود مخروطی
  • کویل
  • عود شاخه ای
  • پودرها
برای سوختن، اتصال قابل اشتعال را به درستی مشتعل کنید. برای عود، (احتمالا رایج ترین) این کار به سادگی با روشن کردن انتهای چوب انجام می شود. عود کندتر از سیگار می سوزد و رایحه های درون آن را آزاد می کند. 
 
چیز دیگری که تشخیص آن در عود دشوار است، زمان لازم برای سوزاندن یک شاخه یا چوب است. چوب عود معمولاً 50 تا 90 دقیقه دوام می آورد و به جای اینکه نیاز به خاموش شدن داشته باشد، خود به خود می سوزد.
دلیل چنین اختلافی به کیفیت موادی که استفاده می کنید مربوط می شود. 
مواد کم کیفیت سریعتر از موادی که با دقت انتخاب و آماده می شوند می سوزند. ممکن است کمی پول اضافی بپردازید، اما بوی تازه‌تری در خانه‌تان خواهید داشت. 
بدیهی است که هنگام برخورد با هر چیزی که قابل اشتعال است، باید اقدامات احتیاطی را انجام دهید. همیشه مطمئن باشید که:
 
  • از آن بر روی پایه یا مشعل دور از هر چیز دیگری که ممکن است آتش بگیرد استفاده کنید. این به شما امکان می دهد خاکستر را کنترل کنید. 
  • عود را روی یک سطح مقاوم در برابر آتش قرار دهید.
  • هرگز عود را تنها به حال خود  نگذارید. اگر باید به جایی می روید، آن را خاموش کنید. 
اگر روزانه عود می سوزانید، ایده آل است که همان رایحه عود را به مدت یک هفته بسوزانید. سپس، پس از یک یا دو روز اجازه دادن به هوا، عطرها را تغییر دهید. این اجازه می دهد تا انتقال آرامی بین بوی خانه شما ایجاد شود. 
آیا استفاده از عود برای سلامتی فوایدی دارد؟
برای چیزی که قرن ها در فرهنگ ما بوده است، می توان فکر کرد که ما درک بسیار روشنی از اثرات سلامتی این محصول داریم. اما حقیقت این است که تحقیقات انجام شده در مورد فواید عود برای سلامتی بسیار محدود بوده است. 
تنها مواد اولیه واقعی که ما اطلاعات دقیقی در مورد آنها داریم کندر و مر است. این کاملاً منطقی است، زیرا عود اغلب در مراسم مذهبی استفاده می شود، بنابراین طبیعتاً نوع بشر در مورد مواد کتاب مقدس بیشتر کنجکاو بود. 
مطالعه‌ای که در سال 2008 روی موش‌ها و کشت‌های سلولی انجام شد، نشان داد که کندر می‌تواند پاسخ‌هایی را ایجاد کند، بی شباهت به داروهای ضد افسردگی نیست. علاوه بر این، کندر پاسخ هایی را در نواحی مغز ایجاد کرد که معمولاً با اضطراب و افسردگی مرتبط هستند. 
 
بنابراین برخی از پایه های علمی برای این ایده وجود دارد که عود معطر اثر آرام بخش دارد. به همین دلیل است که معمولاً در جلسات مراقبه یافت می شود. اما فواید جسمی و روانی نیز دارد. 
در سال 2017، مطالعه دیگری نشان داد که ترکیبات کندر و مر نیز در موش‌ها اثر ضدالتهابی دارند. مانند ماریجوانای پسر عموی بحث برانگیزتر، که  ما در حال یادگیری فواید دارویی آن هستیم. 
اما ما کمتر با اثرات مشخص روشن کردن عود آشنا هستیم .تحقیقات بیشتری باید انجام شود تا به طور قطعی ثابت شود که دودی که از عود تولید می شود همان نتایج را ایجاد می کند. 

سایر فواید سوزاندن عود عبارتند از: 
 
  • افزایش آرامش و تمرکز : استفاده از روغن های ضروری مانند رزماری و نعناع فلفلی برای بهبود شناخت ذهنی شناخته شده است.
  • افزایش خواب : اسطوخودوس یک خواب آور شناخته شده است، بنابراین سوزاندن مقداری عود با آن قبل از خواب احتمالا به استراحت و مبارزه با بی خوابی کمک می کند. 
  • مکمل یوگا : عود  به دلیل یافتن در اتاق های یوگا شهرت شناخته شده ای دارد و دلیل خوبی هم دارد. برای تمرین به تمرکز عالی نیاز دارید و ثابت شده است که عود  به افزایش تمرکز کمک می کند. 
  • تحریک خلاقیت : گفته می شود سوزاندن عود  به تقویت خلاقیت کمک می کند.
  • تصفیه هوا : یک مطالعه نشان داد که عود  94 درصد از باکتری ها را از هوا حذف می کند، اگرچه این مطالعه تایید نشده است. 

عود  و دین
سوزاندن عود  برای مقاصد معنوی یا مذهبی یک سنت دیرینه تقریباً در هر دینی است. در سال های اخیر، ارتباط دادن عود  با هیپی ها، گوروهای یوگا و توپ های عجیب و غریب به یک کلیشه رایج تبدیل شده است. اما کلیسای کاتولیک از زمان تأسیس خود برای کمک به گردهمایی جامعه خود در مراسمی کندر می سوزاند.
اینکاها چوب پالو سانتو را می سوزاندند تا انرژی بد را پاک کنند و امروزه توسط فعالان سبز که مایل به دیدن آینده ای پایدارتر هستند پذیرفته شده است. 
آیا عود  برای سلامتی مضر است؟
بدیهی است که برخی از داده‌ها از این ایده حمایت می‌کنند که عود  فواید دارویی دارد، اما ارزش نگاه کردن به روی دیگر سکه را نیز دارد. ما اغلب استنشاق هر نوع دود را با آسیب مرتبط می‌دانیم و دلیل خوبی هم دارد. عود  مضر است؟
دود عود  از مواد مختلفی تشکیل شده است که در هنگام سوزاندن، گازهایی را منتشر می کنند. یکی از این گازها مونوکسید کربن است. مطالعات کمی در مورد عود  وجود دارد که باید به آنها توجه کرد. 
 
مطالعه ای در سنگاپور در سال 2008 نشان داد که استفاده طولانی مدت عود  با افزایش خطر ابتلا به سرطان ریه سلول سنگفرشی مرتبط است. 
در سال 2009، مطالعه ای روی کودکان در عمان، خس خس سینه را در کودکان مبتلا به آسم که در معرض عود  قرار گرفته بودند، گزارش کرد. عود  نمی تواند باعث ایجاد آسم در فرد شود، اما می تواند به راحتی باعث حمله شود. 
یک مطالعه در سال 2017 روی بزرگسالان در چین شواهدی را نشان داد که عود  می تواند در فشار خون بالا نقش داشته باشد. 
این مطالعات قطعاً هشدار دهنده هستند، اما نباید پایان تصمیم باشند. برخی از مطالعات انجام شده، اگرچه نمی‌توانیم به با قطعیت در مورد موارد در بالا صحبت کنیم
 
اما این بدان معنا نیست که یافته های آنها نگران کننده نیست. مواد با کیفیت پایین اغلب مشکل ساز هستند. راه هایی برای اطمینان از اینکه عود  شما کمتر ایمن  است وجود دارد. اولین مورد این است که از عود  در روز استفاده نکنید، زیرا به نظر می رسد مشکلات مربوط به نوردهی بیش از حد باشد. 

آیا عود برای حیوانات خانگی مضر است؟
این یک هشدار ویژه برای دوستداران گربه است. عود  به ویژه برای گربه ها خطرناک است، به خصوص اگر روغن های معطر را می سوزانید. اگر در اطراف حیوانات خانگی از عود  استفاده می کنید، مهم است که مطمئن شوید اتاق به خوبی تهویه می شود. 
گربه‌ها مشکلات گوارشی، مشکلات عصبی و سایر نگرانی‌های جدی‌تر را زمانی که در مدت طولانی در معرض عود  زیاد قرار می‌گیرند، نشان داده‌اند. بهترین گزینه این است که حیوانات خود را در هنگام سوختن از عود  دور نگه دارید. 
در نهایت، تصمیم به استفاده از عود  به شما بستگی دارد. برخی از خطرات بالقوه وجود دارد، اما مزایای آن به ویژه فریبنده است. 
 
عود مصنوعی در مقابل عودهای دست ساز
در بازار امروز، خریدعود اصیل و طبیعی دشوار است. همه چیز تجاری شده است، عود  اغلب در فروشگاه هاخریداری می شود و بسیاری از چیزهای خریداری شده از فروشگاه ها حاوی رایحه های مصنوعی هستند.
اگر بسته مواد تشکیل دهنده را به عنوان "عطر"  فهرست می کند، این بدان معنی است که هیچ مقررات دولتی در مورد آنها وجود ندارد. مواد شیمیایی هم برای انسان و هم برای محیط زیست مضر هستند و باید به هر قیمتی از آنها پرهیز کرد. 
عطرهای مصنوعی نیز با عوارض جانبی بدی همراه هستند. گزارش هایی از سوزش پوست و سردرد وجود دارد، اما اثرات طولانی مدت، به طور بالقوه از جمله مواردی که در بخش آخر بحث شد، بسیار بدتر هستند. 
چگونه می توانم بفهمم عود  من طبیعی و دست ساز است؟
اولین علامتی که نشان می دهد عود  شما با استفاده از مواد غیر طبیعی تولید شده است، لیست مواد تشکیل دهنده است. البته این در صورتی است که شرکت واقعاً آنها را لیست کند. برخی از تولیدکنندگان معروف تشخیص مواد تشکیل دهنده آنها را سخت می کنند.

اگر لیست مواد تشکیل دهنده  موجود نیست، بدترین را فرض کنید. اگر هست با دقت بخوانید. کلمات "عطر" نشانه ای هستند که عود مصنوعی است.
راه دوم برای تشخیص طبیعی بودن عود  شما فقط بینی شماست. می دانید وقتی حواس شما را قلقلک می دهد چه بویی شبیه دارچین می دهد. بگذارید بینی شما راهنمای شما باشد !

متن نظر

لطفا به حساب کاربری خود وارد شوید

هنوز هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.