بازاری بزرگ در جیب شما
دانلود برنامه

نحوه انتخاب بهترین ظروف نگهداری مواد غذایی

نحوه انتخاب بهترین ظروف نگهداری مواد غذایی
ظروف نگهدارنده مواد غذایی چیزی است که اکثر ما تقریباً روزانه از آن استفاده می کنیم. خواه در یخچال با باقیمانده‌های شام دیشب و یا خواه برای بردن یک سالاد خانگی به محل کار، داشتن ظرف مناسب برای کار زندگی را آسان‌تر می‌کند .
برای جلوگیری از داشتن یخچالی مملو از ظروف نامتناسب یا گرم کردن مجدد باقیمانده‌ غذاها در پلاستیک که ممکن است برای مواد غذایی ایمن نباشد، در اینجا چند نکته برای نگهداری وجود دارد که آشپزخانه شما را منظم‌تر، مفیدتر و ساده‌تر می‌کند.

ظرف نگهدارنده عذا
 
 
 
شیشه یا پلاستیک؟
 
ظروف شیشه ای: ظروف شیشه ای مزایا و معایبی دارند و من خوشحالم که می توانم غذا را با خیال راحت مستقیماً در ظرف گرم کنم. مهر و موم هوشمند  ظروف پلاستیکی OXO کاملاً ضد نشتی است، بنابراین من همیشه احساس امنیت می‌کنم چون می‌دانم به‌طور تصادفی سوپ را روی زمین نمی ریزم یا سس سالاد را از روی یکی از قفسه‌های یخچال به زمین نمی اندازم ،بدیهی است که مهمترین عیب ظروف شیشه ای نگدارنده وزن زیاد شان است- آنها از پلاستیک سنگین تر هستند و قیمت آنها انتخاب پرهزینه تری است.
مزایا
مهر و موم بهتر ظروف

ظرف نگدارنده شیشه ای
معایب
وزن زیاد
هزینه بالاتر
شکننده بودن
 
 
ظروف پلاستیکی : همه مزایای شیشه به کنار، وزن سبک و بی خطری که برای پلاستیک وجود دارد ، هنگام بردن غذاهای باقی مانده به محل کار یا مسافرت، این گزینه آسان تر، سبک تر و نشکن مطمئناً ترجیح داده می شود.  زیرا به راحتی در داخل یکدیگر قرار می گیرند، واقعاً نشتی ندارند و از پلاستیک ایمن برای مواد غذایی ساخته شده اند. من از این واقعیت خوشم می آید که می توانید مستقیماً روی آنها بنویسید تا بقایای عذای خود را برچسب بزنید و بعداً برای شروعی دوباره متن را پاک کنید.
 
مزایا
سبک بودن
هزینه پایین تر
نشکن بودن

معایب
شستشوی سخت تر
اگر از مواد سرطان زا برای ساخت استفاده شود برای مواد با حرارت بالا توصیه نمی شود


 

شکل و اندازه مهم است!
 
اگرچه این شاید بیشتر از هر چیز ترجیح شخصی باشند،اما در نظر گرفتن شکل ظروف نگهداری مواد غذایی شما سلیقه ای شخصی ارزشمندی است. من ظروف گرد را دوست دارم زیرا، چیدن آنها آسان است.
 
با این اوصاف، من افراد زیادی را می شناسم که به ظروف مستطیلی شکل علاقه مندهستند، زیرا در فضاهای باز بسیار راحت تر از ظروف گرد قرار می گیرند. می توانید کمی با سلیقه باشید و از این طریق فضای یخچال و فریزر خود را به حداکثر برسانید.
 
همچنین برای نگهداری غذاهای باقیمانده، به نظر من داشتن یک ست با چندین اندازه مختلف ا (برای سس های باقی مانده یا برای سوپ و خورش عالی است) مفید است.
 
 
بهترین ظروف برای نگهداری غذاهای خشک
 
برای ذخیره‌ سازی مواد غذایی خشک تنقلات و غلات، غلات مانند برنج  یا سایر مواد اصلی ، من واقعاً به ظروف شیشه ای با درب های پلاستیکی  مثل بانکه ا پا سماوری علاقه دارم. علاوه بر این واقعیت که آنها شفاف هستند  می توانید دقیقاً آنچه را که ذخیره می کنید ببینید ، آنها دارای مکانیزم انتقال هوا و فوق العاده رضایت بخش برای تازه نگه داشتن کالاهای خشک شده هستند. آنها به خوبی روی هم چیده می شوند و در چندین اندازه مختلف نیز وجود دارند!
 
مقادیر زیاد : اگر تعداد بیشتری کالای آشپزخانه برای نگهداری آرد و شکر دارید، من عاشق ظروف شیشه ای پیرکس حرفه ای هستم که اغلب می توانید آن را در فروشگاه های لوازم آشپزخانه آنلاین پیدا کنید. آنها در ماشین ظرفشویی و فریزر ایمن هستند و به از بین بردن سناریوی عدم وجود فضای ذخیره سازی کافی برای تخلیه کل کیسه 5کیلویی آرد یا شکر کمک می کنند.

 
طول عمر را در نظر بگیرید
 
ظروف غذای ارزان‌تر نسبت به ظروف شیشه‌ای یا پلاستیکی باکیفیت‌تر معمولا زود تر  بو به خود گرفته و خیلی سریع‌تر تجزیه می‌شوند بنابراین، در حالی که ظروف پلاستیکی یکبار مصرف و ارزانی که در سوپرمارکت فروخته می‌شوند، می‌توانند به دلایل متعددی جذاب باشند، در درازمدت از خودتان برای سرمایه‌گذاری روی یک مجموعه شیشه‌ای یا پلاستیکی با کیفیت‌تر تشکر خواهید کرد.
 
آیا پلاستیک برای شما "ایمن" است؟
 
اگر من از ظرف های پلاستیکی  برای نگهداری برخی از مواد غذایی ام استفاده میکنم، همیشه سعی می کنم تأیید کنم که  یک جنس "ایمن"از آنها  را استفاده کنم به شما هم همین پیشنهاد را می کنم.، به این معنی که از ماده ی تشکیل شده است که مواد شیمیایی به غذاها و مایعاتی که در آن ذخیره می کنیم نفوذ نمی کند.
 
پلاستیک بدون BPA اولین چیزی است که باید به دنبال آن باشید، اما این همیشه یک تضمین نیست. برای جلوگیری از نقض تحقیقات علمی جامع ،به نظر من ساده‌ترین کار این است که به کد «بازیافت» در پایین اکثر ظروف توجه کنید:
 
اقلامی که با 1، 2، 4 و 5 مشخص شده اند، بهترین گزینه برای نگهداری مواد غذایی هستند.
  • نوع 1: تمام محصولاتی که توسط پلی اتیلن ترفتالات (PETE) ساخته می شوند کاملاً ایمن هستند و برای سلامتی شما مضر نیستند. با این حال، محصولات ساخته شده از این پلاستیک اغلب یک بار استفاده می شوند، زیرا سطح آن قادر به تجمع باکتری ها است و کشتن آنها فقط با استفاده از آب برای شستشوی معمولی آنها دشوار است. این پلاستیک برای ساخت بطری‌های آب و بطری‌های نوشیدنی 16.9 اونس، مانند انواعی که برای نگهداری آب معدنی، کولا، شربت و غیره استفاده می‌شود، استفاده می‌شود. به همین دلیل است که نباید از چنین بطری هایی استفاده مجدد کنید.
  • نوع 2: HDPE نسبتاً ایمن در نظر گرفته می شود زیرا توانایی تجمع باکتری در سطح نسبتاً کم است. اما عیب این پلاستیک رنگ شیری آن است. بنابراین، مردم اغلب از این نوع پلاستیک برای ظروف  حاوی آب، آب میوه و شیر استفاده می کنند.
  • نوع 3: پی وی سی در صورت استفاده از این ماده برای تولید انواع ظروف پلاستیکی برای ظروف نگهداری مواد غذایی بسیار خطرناک است زیرا توانایی آن در جلوگیری از رشد هورمون ها و کاهش باروری است. علاوه بر این، PVC زمانی که برای نگهداری غذاهای داغ یا قرار گرفتن در معرض دمای بالا استفاده می شود، بسیار مستعد اعوجاج است.
  • نوع 4 و 5: از نظر ساختار و عملکرد کاملاً مشابه هستند. نوع 4 اغلب برای تولید انواع کاغذ بسته بندی و فیلم بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود. نوع 5 برای ساخت بطری های پلاستیکی و ظروف نگهداری مواد غذایی مناسب است. در واقع این نوع پلاستیک ها برای سلامتی انسان کاملا بی خطر هستند. با این حال، برای جلوگیری از مسمومیت، باید ظروفی را انتخاب کنید که روی سطح آن شماره 5 باشد.
  • نوع 6: این پلاستیک کاملاً شبیه نوع 1 است زیرا برای تولید محصولات پلاستیکی برای یک بار مصرف نیز استفاده می شود. با این حال، این نوع پلاستیک همچنین حاوی مواد سمی است که بر سلامت انسان تأثیر می‌گذارد، زیرا وقتی در معرض دمای بالا قرار می‌گیرد، مواد می‌توانند به غذا خیس شوند.
  • نوع 7: مخلوطی از پلی کربنات و BPA است. این پلاستیکی است که برای بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود و حاوی موادی است که هیچ فوایدی برای سلامتی ندارد
 

عددی که باید به طور کلی از آن اجتناب کنید 7 است که روی پلاستیک های حاوی BPA ظاهر می شود.
 
پتانسیل گرم کردن مجدد
 
مطالب زیادی در مورد ایمنی ظروف نگهداری مواد غذایی پلاستیکی نوشته شده است و اگر غذاهای باقی مانده خود را مستقیماً در مایکروویو یا دوباره گرم می کنید، باید به دنبال یک ظرف شیشه ای مستحکم باشید. من همچنان ترجیح می‌دهم که غذایم را در ظروف شیشه‌ای گرم کنم.
 
نکته جالب در مورد  ظروف شیشه ای این است که می توانیم باقیمانده غذاها را در یخچال یا فریزر قرار دهیم و مستقیماً از یخچال یا فریزر دوباره گرم کنیم. 
فرض کنیدشما در حال تخلیه ماشین ظرفشویی هستید و سعی می کنید ظروف نگهداری مواد غذایی خود را کنار هم بچینید،به انبوهی از درب های نامتناسب پلاستیکی فحش می دهید و آرزو می کنید که ای کاش فضای کابینت بیشتری داشتید.
 
کلید از بین بردن این ناامیدی یکبار برای همیشه دو چیز است:
 
ابتدا چند دقیقه برای مجموعه ظروف خود وقت بگذارید و از شر تمام درب هایی که ظرف مربوطه ندارند خلاص شوید.
 
دوم ، مطمئن شوید که ظروف شما دارای شکل یکنواخت هستند تا بتوانید به راحتی آن ها را  روی هم بچینید.
 
اگر ظروف پلاستیکی و نگهدارنده مواد غذایی شما  باهم مطابقت ندارد، ممکن است زمان آن رسیده باشد که به بازیافت یا اهدای ظروف قدیمی خود و به خرید یک مجموعه ظروف نگهدارنده مواد غذایی جدید فکر کنید.
 

متن نظر

لطفا به حساب کاربری خود وارد شوید

هنوز هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.