بازاری بزرگ در جیب شما
دانلود برنامه

انتخاب بهترین مرطوب کننده برای پوست خشک

انتخاب بهترین مرطوب کننده برای پوست خشک
با وجود هزاران (یا احتمالاً میلیونها) محصول مراقبت از پوست که بهترین پوست به شما را نوید می دهند ، واقعا کدام یک برای شما مناسب تر است؟
نحوه انتخاب بهترین مرطوب کننده چگونه است ؟ چگونه می توان  از  خشک شدن شدید پوست های خود جلوگیری کرد ، نحوه درست استفاده از مرطوب کننده چیست ؟ به همه این سوالها در ادامه این مقاله پاسخ داده می شود  ، پس ما همراه باشید . 

علت خشکی پوست چیست؟

در حالی که پوست همه افراد متفاوت است ، همه ما دشمنان مشترکی داریم :

1- آب و هوا :

رطوبت کم هوا - بیشتر در زمستان رایج است و می تواند پوست شما را خشک کند. پوست در ماه های سردتر خشک تر و بنابراین حساس تر است. آفتاب تابستانی التهاب را کاهش می دهد ، بنابراین وقتی هوا گرم است خشکی پوست و خارش کمتری دارید .

2- دوش های مکرر :

خیلی از افراد حتما باید یک دوش در روز بگیرند که در خیلی از نقاط دنیا امری رایج است  طبق نظر آکادمی پوست آمریکا ، حمام کردن یک روز در میان برای کودکان کافی است. البته این توصیه به میزان فعالیت شما بستگی دارد ، اگر شما آنقدر فعال نیستید ، هر روز دوش گرفتن کار خوبی نیست .به طور کلی دوش گرفتن بیش از حد مضر است و آب سد محافظتی پوست را از بین می برد  و دوش گرفتن با آب داغ با تبخیر بیشتر رطوبت روی پوست را از بین برده و وضعیت را بدتر میکند .از بین رفتن سد پوستی شما در نهایت می تواند باعث ایجاد مشکلات زیادی شود ، که طی روزها و ماهها بروز می یابد. این امر منجر به خشکی و ترک خوردگی پوست می شود که احتمال ایجاد عفونت های پوستی بیشتر است و پوست شما در برابر عوامل حساسیت زا ، محرک ها و عوامل بیماری زا از جمله ویروس ها و باکتری هایی مانند استافیلوکوک آسیب پذیرتر می شود. به همین دلیل است که شستشوی زیاد کودکان  احتمال ابتلا به اگزما ، زگیل و عفونت های ویروسی پوست را بیشتر می کند .
 

کرم مرطوب کننده

2- عطر موجود در محصولات :

همه آن عطرهای بسیار  خوش بو در لوسیون شما برای پوست مضر هستند !!!  ما به آنها عطر می گوییم ولی فقط عطر نیستند متقاعد کردن خانمها  در این مورد بسیار دشوار است ولی  وقتی از یک محصول معطر بر روی پوست خود استفاده می کنید ، به ویژه اگر پوست حساسی دارید ، در نهایت باعث ایجاد التهاب می شود زیرا باعث ایحاد یک آلرژی پوستی می شود و التهاب منجر به پوسته پوسته شدن و خارش می شود .تشخیص اینکه مرطوب کننده مورد علاقه شما حاوی رایحه های حساسیت زا یا گیاهان دارویی است ، دشوار است. اما مراقب مواد زیر در مرطوب کننده باشید :

بالم پرو
اوژنول یا ایزو یژنول
اسطوخودوس
لیمو یا لیمونن
اهک
روغن های مرکبات
نارنج
روغن نعناع
روغن گل رز         
روغن درخت چای
توکوفرول
آویشن
یلانگ یلانگ

3- ژنتیک و سن

ممکن است خشکی پوست شما تقصیر پدر بزرگ شما باشد به احتمال زیاد او آن را به شما منتقل کرده است !!! . سن نیز می تواند  یک عامل در خشکی پوست است زیرا تغییرات در سن پوست می تواند آن را خشک تر کند .

مرطوب کننده شما باید دارای سه ماده اصلی باشد
علاوه بر ضد حساسیت بودن و گیاهی بودن ، مرطوب کننده ایده آل باید بتواند سه کار اساسی انجام دهد .

4- رطوبت رسانی

مرطوب کننده پوست شما را هیدراته میکند .آب را از لایه دوم پوست (درم) به بالاترین لایه (اپیدرم) می کشد و به دفع سلولهای مرده پوست کمک می کند .
 
مواد مرطوب کننده های موثر عبارتند از :
اسید هیالورونیک.
اسید لاکتیک
اوره
سوربیتول


انسداد دهنده :
اکلوسیوها همزمان با رطوبت سازها کار می کنند. آنها سطح رطوبت  آن را بالا می برند و  از دست رفتن رطوبت جلوگیری می کنند تا پوست شما مدت طولانی تری هیدراته بماند مانند دی متیکون لانولینبنزین  .

 نرم کننده
نرم کننده ها مانند تکه های آسفالت در جاده ای از چاله ها عمل می کنند: آنها ترک هایی را که خشکی ایجاد می کند پر کرده و پوست شما را صاف و نرم می کند. نرم کننده ها همچنین می توانند مسدود کننده باشند ، بنابراین با انتخاب یک مرطوب کننده با موارد زیر ، با یک تیر دو نشون بزنید.
مواد نرم کننده :
روغن معدنی.
روغن نارگیل بکر
روغن نخل
 سایر مواد مفید عبارتند از :

سرامیدها
مواد ضد پیری مانند ویتامین C ، رتینول و عوامل رشد (برای مرطوب کننده های صورت)


چه چیزی یک کرم مرطوب کننده  را تبدیل به یک مرطوب کننده خوب بدن می کند؟

برای یافتن بهترین مرطوب کننده برای بدن خود ، نکات زیر را دنبال کنید:

لوسیون مرطوب کننده در مقابل کرم مرطوب کننده : لوسیون حاوی آب و الکل بیشتری نسبت به کرم است ، بنابراین پوست شما را بیشتر خشک می کند.

روغنهای غذایی مانند روغن زیتون برای پوست مفید نیستند. البته استثناء نیز وجود دارد مثل روغن نارگیل بکر و روغن تخمه آفتابگردان .

مرطوب کننده شما باید  برچسب بدون عطر-برای تضمین عدم وجود مواد حساسیت زا داشته باشد.
 

کرم مرطوب کننده خوب صورت چه ویژگی هایی دارد؟

مرطوب کننده خوب صورت باید کمی سبک تر باشد. ژل یا لوسیون به طور کلی برای صورت بهتر است مگر اینکه پوست واقعا خشکی داشته باشید.
 همچنین توصیه می شود از مرطوب کننده با SPF در طول سال بر روی صورت و دستان خود استفاده کنید.از مرطوب کننده هایی که دارای SPF معدنی هستند ، مانند اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم ، استفاده کنید .

مرطوب کننده دست خوب چه ویژگی هایی دارد؟

 برای دستان خود باید مرطوب کننده هایی انتخاب کنید که حاوی دی متیکون نرم کننده باشد. دی متیکون نوعی سیلیکون است که رطوبت را حفظ می کند.

خوب  حالا چگونه از مرطوب کننده استفاده می کنید؟
کمتر دوش بگیرید : ممکن است رادیکال به نظر برسد ، اما بهتر است دوش روزانه خود را پاک کنید. سعی کنید یک روز در میان کف کنید. دکتر استانداردالیک می گوید: "شستشوی زیاد شما را نیز مستعد ابتلا به اگزما می کند." "من افرادی را در 50 سالگی مبتلا به اگزما می بینم که قبلاً هرگز دچار مشکلات پوستی نشده بودند. مشکلات پوست زیاد و زیاد تر می شود تا زمانی که شما در نهایت آن را مشاهده کنید .

صابون را با دقت انتخاب کنید: به طور کلی  صابون های تخته ای بهتر از صابون های مایع هستند."

حرارت آب را کم کنید: دوش آب باید ولرم باشد نه داغ. "آب داغ رطوبت پوست شما را تبخیر می کند."
 حداکثر پنج تا 10 دقیقه  روی "مناطق کثیف" مانند زیر بغل ، کشاله ران و پا تمرکز کنید.
کاملاً خشک نشوید:  «به محض بیرون آمدن ، خود را خشک کنید ، اما کمی آب روی پوست خود نگه دارید. سپس ظرف سه دقیقه از مرطوب کننده خود استفاده کنید تا به رطوبت موجود در آن کمک کند.
پوست خود را مرطوب کنید و این کار را تکرار کنید: هر بار که حمام یا دوش می گیرید پوست خود را مرطوب کنید. "بازیابی روغن هایی که هنگام شستشو از دست می دهید کاملا ضروری است .

متن نظر

لطفا به حساب کاربری خود وارد شوید

هنوز هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.