بازاری بزرگ در جیب شما
دانلود برنامه

تفاوت کرم روز و شب

تفاوت کرم روز و شب
چرا باید از کرم روز و شب استفاده کنیم؟✨

🔸این ترکیب‌هایی که در کرم‌های روز و شب به کار برده می‌شن روی کلاژن‌‌سازی #پوست تاثیر زیادی می‌ذارن و کلاژن‌سازی پوست رو بالا می‌برن!😍👍

🔸همین امر باعث جوان نگه داشتن پوست شده و از پیری جلوگیری می‌کنه! 👍

کرم روز چیست ؟

کرم های روز فرمول سبک تری نسبت به کرم های شب دارند. این به این دلیل است که می توانید آرایش را روی پوست مرطوب کننده بگذارید بدون اینکه چرب باشد و در طول روز براق شود. کرم های روز نیز می توانند حاوی SPF باشند ، اگرچه SPF معمولاً آنقدر بالا نیست که محافظت کافی را انجام دهد. مرطوب کننده های روز نیز ممکن است حاوی مواد روشن کننده پوست مانند کوجیک اسید یا ویتامین C باشند. لوسیون روز Obagi C لایه بردار با ویتامین C حاوی اسید گلیکولیک است که برای از بین بردن رنگدانه ها و چین و چروک های پوست ، پوست مرده را از بین می برد ، در حالی که ویتامین C گلوکوزیدها این لوسیون به افزایش سنتز کلاژن کمک می کند تا خطوط ریز را به حداقل برساند و استحکام پوست را افزایش می دهد.

‌🔸 خصوصیات یک #کرم_روز خوب:🤔

🔺مرطوب‌کننده داشته باشه تا از خشکی پوست جلوگیری کنه!

🔺باید روی پوست صورت سبک باشه تا اجازه تنفس به پوست رو بده!

🔺دارای ویتامین C باشه تا تاثیر جوان‌کنندگی روی پوست رو داشته باشه!

🔺کرم‌های روز باید حاوی اس‌پی‌اف باشن اما نمی‌توان اون‌ها رو جایگزین کرم ضدآفتاب کرد و باید به صورت مکمل در کنار ضدآفتاب استفاده بشن!



کرم شب چیست ؟

کرم های شب معمولاً قوام غلیظ تری دارند که حاوی مواد آبرسان هستند. بسیاری از آنها حاوی ترکیباتی هستند که باعث بهبود ظاهر پوست می شوند. سرامیدها ، اسیدهای چرب و کلسترول همگی به حفظ رطوبت و ترمیم سد محافظ پوست کمک می کنند. رتینول همچنین ممکن است در کرم های شبانه وجود داشته باشد که به کاهش خطوط و چین و چروک کمک می کند.

🔸 خصوصیات یک #کرم_شب خوب:🤔

🔺کرم شب برای این طراحی شده که در زمان خواب، مواد مغذی و ویتامین‌ها رو به پوست برسونه!

🔺چون میزان جذب دارو در شب بیشتر از روزه، مصرف این کرم تاثیر زیادی روی سلامت پوست داره!

🔺کرم‌های شب می‌تونن با آسیب ناشی از عوامل مضر محیطی مثل آلودگی، اشعه‌های فرابنفش، رادیکال‌های آزاد و … مقابله کرده و پوست رو درمان کنن!

🔺کرم‌های شب حاوی مرطوب‌کننده و جوان‌کننده بوده و فاقد ضدآفتابن!




آیا واقعا بین کرم های روز و مرطوب کننده های شبانه تفاوت وجود دارد؟ 

در طول روز ، پوست ما در معرض اشعه ماوراء بنفش ، آلودگی و عوامل محیطی قرار می گیرد ، که همه آنها می توانند آسیب های جدی به پوست وارد کنند ، در صورتی که به درستی محافظت نشده باشد. کرم های روز اغلب برای دفاع از پوست در برابر این مهاجمان فرموله می شوند. کرم های روز معمولاً دارای SPF هستند که مهمترین بخش رژیم ضد پیری شما است. اکثر کرم های روز دارای قوام روشن تری هستند بنابراین برای محافظت در طول روز بدون ایجاد چربی و غلیظ بر روی پوست ، از آرایش خوبی استفاده می کنند. 

وقتی صحبت از کرم های شب می شود ، می توانید فرمول ها و ترکیبات سنگین تری مانند رتینول و هیالورونیک اسید را که می تواند به ترمیم پوست هنگام خواب کمک کند ، انتظار داشته باشید.
 
روتین مراقبت از پوست ما می تواند با چند محصول مختلف که به طور معمول استفاده می کنید بسیار ساده باشد یا بسیار قوی با #قفسه پر از کرم ، اسکراب و سرم. اما، متخصصان معمولاً قبول دارند که کرم شب و کرم روز می توانند به طور قطع نقش مهمی در روتین روزانه شما داشته باشند. اما کمی پیچیده تر از آن است.
من به عنوان فردی که روتین مراقبت از پوستش فقط شامل شستشوی صورت ، مرطوب کننده و کرم ضد آفتاب است ، همیشه فکر می کردم شرکت هایی که هم کرم روز و هم کرم شب می فروشند فقط سعی می کردند شما را مجبور به خرید یک محصول اصلی در بسته بندی های مختلف کنند که  به هیچ وجه اینطور نیست. هر کدام یک هدف منحصر به فرد را در بر می گیرند و حاوی ترکیبات متفاوتی هستند که در ساعات خاصی از روز بهترین عملکرد را دارند.
 کرم روز اغلب حاوی SPF است و سبک تر از کرم شب است و استفاده از آن را قبل از آرایش آسان می کند. کرم روز همچنین به طور معمول مواد فعال مانند رتینول ، گلیکولیک اسید یا آلفا هیدروکسی اسیدها را که می تواند باعث حساسیت به نور در طول روز شود ، حذف می کند. از طرف دیگر ، کرم شب شامل موادی است که بهترین عملکرد خود را در حالی که شما در خواب و دور از اشعه های مضر خورشید هستید ، انجام می دهند.
اخواب زمانی است که پوست ریکاوری را انجام می دهد ، بنابراین محصولات شبانه به حفظ سلامت پوست و کاهش علائم پیری در طول شب کمک می کند. این زمانی است که پوست شما برای ترمیم  کار می کند ، به همین دلیل است که کرم شب روی رطوبت و بازیابی تمرکز می کند." "به همین دلیل ، آنها از کرم روز سنگین تر هستند و تمایل بیشتری به ترکیبات بیشتری مانند پپتیدها و داروهای قوی مانند رتینول دارند که بهتر است در شب استفاده شوند زیرا می توانند حساسیت پوست را در برابر آفتاب افزایش دهند."

 
اگر در روز از کرم شب استفاده می کنید ، پوست شما چرب تر می شود و در برابر نور خورشید محافظت نمی شود. در حالی که اگر از کرم روز در شب استفاده کنید ، پوست شما مرطوب و تغذیه می شود ، اما شامل طیف گسترده ای از مواد ضد پیری و مرطوب کننده نمی شود .
 



 

متن نظر

لطفا به حساب کاربری خود وارد شوید

هنوز هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.