بازاری بزرگ در جیب شما
دانلود برنامه

کرم شب و روز

کرم شب و روز
.سوال:  آیا داشتن کرم روز و کرم شب بطور مجزا ضروریه؟

پاسخ:خیر 🙂

چرا؟
.
اگر نظر شخصی من و بخواین من میگم این فقط یه ترفند تبلیغاتی هست؛چرا؟
.
طبق ادعای شرکتهای سازنده "کرم روز"از مرطوب کننده و یه ترکیب spf‌دار تشکیل میشه که یه حفاظت در برابر آفتاب رو ارائه بده،اما آیا این حفاظت کافیه؟ 🤷‍♀️ و این سوال جواب درست و قانع کننده ای نداره
.
کرم شب هم یه کرم مغزی،آبرسان،ضدچروک و روشن کننده و ... و در واقع یه معجزه برای پوست هست اما آیا این ادعاها درسته؟

ما با بررسی ترکیبات و اثرات یه محصول متوجه میشیم که مثلا یه کرم برای اینکه ضدچروک و ضدپیری باشه باید اکتیوی مثل رتینول داشته باشه تا بتونه اثرگذار باشه اما اگر واقعا انقدر رتینول داشته باشه که روی چروک ها موثر باشه که نمیشه هر شب و مداوم استفاده کرد 🤷‍♀️

یا برای اثر روشن کننده بودن باید الفااربوتینین داشته باشه امااا رتینول که با الفااربوتینین که تداخل داره؟😐
.
پس اگر ترکیبات این کرم ها با ادعاهاشون همسو نیست چرا باید هزینه ی گزافی برای خریدشون بدیم در حالی که میتونیم یه مرطوب کننده ی خیلی خوب،یه ضدافتاب با اثر حفاظتی مناسب و سرم های پوستی خیلی خوب رو بطور جداگانه وارد روتین پوستی کنیم و اثر دلخواه رو ببینیم 🤔
.
پس درنهایت به نظر من داشتن کرم روز و شب بطور جداگانه هیچ الزامی نداره
و من تا به حال محصولی پیدا نکردم که به "تنهایی" این همه اثر معجزه آسا داشته باشه و بشه گفت با مصرف اون محصول به موارد دیگه نیاز نیست .



این یک واقعیت شناخته شده است که یکی از بهترین زمان ها برای مراقب پوست ، شب است. این  به این دلیل است که این تنها زمانی است که پوست شما حداکثر استراحت و زمان جوانسازی را دارد. بنابراین ، در این زمان می توانید بهترین کارها را برای پوست خود انجام دهید. با این حال شما نمی توانید هر کرم تصادفی را برای پوست خود انتخاب کنید. بسیار مهم است که از کرم شب کامل استفاده کنید. اما قبل از انتخاب کرم شب ، اولین و اصلی ترین کاری که باید انجام دهید این است که صورت خود را عمیقا بشویید. قبل از اینکه  مرطوب کننده بزنید، باید پوست را به خوبی تمیز کنید.



6 نکته  موثر در انتخاب کرم شب



1. کرم شب فقط یک کرم بدون محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش است:
این اولین قانونی است که قبل از انتخاب کرم شب برای خود باید در نظر داشته باشید. کرم لزوماً نیازی به کلمه شب در آن ندارد. فقط مطمئن شوید که کرم را انتخاب می کنید که ضد آفتاب در آن وجود ندارد و همچنین سرشار از مواد فعال است که برای پوست شما مناسب است.

2. کرم شب شما باید دارای مواد فعال زیادی باشد
منظور ما از ترکیبات فعال این است که شما باید به دنبال عناصری مانند سرت ، عصاره دانه قهوه ، روغن ، ویتامین E و C ، سانتا ، شیرین بیان ، کولئوس فورسکولین و چند ماده دیگر باشید. این مواد فعال باید بسیار غلیظ باشند تا بتواند مشکلات پوستی بالغ را برطرف کند.

3. باید کرم سبک را انتخاب کنید
کرم شب را انتخاب کنید که سبک باشد و به عمق پوست شما نفوذ کند. شما نباید هیچ کرم را انتخاب کنید که روی سطح پوست شما صاف بماند زیرا احساس چربی می کند و شما در صبح ، احساس خوبی نخواهید داشت. بنابراین بهتر است کرمی را انتخاب کنید که سبک باشد و به عمق پوست شما برسد.

4. کرم مناسب پوست خود را انتخاب کنید
قبل از انتخاب کرم شب برای خود ، ابتدا باید نوع پوست خود را بشناسید. بدیهی است که این کار راحتی نیست. شما فقط با روش آزمایش و خطا می توانید به این مهم برسید. هر  کرمی که  می خرید ، همیشه یک قسمت کوچک را در پشت دست خود بمالید. اگر کرم به آن نفوذ کند به این معنی است که کرم برای پوست شما خوب عمل می کند. فقط کافی است از پوست خود ، چه پوست چرب ، چه خشک یا مختلط ، مطلع شوید.

5. مواظب باشید الکل نداشته باشد
از کرم های حاوی الکل برای استفاده در شب خودداری کنید ، به خصوص اگر پوست بسیار حساسی دارید. همچنین از کرم هایی که رایحه قوی دارند و هرگونه ترکیب دیگری که احتمال دارد پوست شما را تحریک کند ، خودداری کنید. همچنین یک کرم شب خوب معمولاً فاقد مواد حساسیت زا یا پارابن است. 

6. فاقد مواد SPF
همانطور که قبلاً گفتیم ، کرم شب نباید دارای SPF یا مواد محافظ UV باشد. اگر کرمی که انتخاب کرده اید یکی از این موارد را داشته باشد ، کرم شب نیست. قرار است در طول روز استفاده شود.

.

متن نظر

لطفا به حساب کاربری خود وارد شوید

هنوز هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.