بازاری بزرگ در جیب شما
دانلود برنامه

راهنمای خرید کابل aux

راهنمای خرید کابل aux
کابل aux چیست ؟
اگر بخواهید یک دستگاه خارجی مانند تلفن همراه خود را به ظبط استریو خودرو خود متصل کنید یک را ه پیش روی شما استفاده از کابل های aux   است اگر یادتتان بیاید زمانی تنها راه گوش دادن به موسیقی در خودرو استفاده از سی دی یا نوار بودند . شما چاره ای نداشتید جز اینکه تا آخر مسیر از آهنگ های آقا یا خانم راننده لذت ببرید  ! بعد با آمدن پخش کننده هایی که مجهز به تکنولوژی بلوتوث بودند یا قابلیت اتصال فلش مموری را فراهم کی کردند شرایط کمی آسان تر شد . با آمدن کابل های صدا و aux  اتصال آسانتر نیز شد .
 
خرید کابل aux
 
کابل های aux  سیگنال های آنالوگ را به انواع مختلفی از اسپیکرها ، هدفون ها می فرستند کابل آکسیلاری امکان اتصال به  تلفن ، کامپیوتر ، تبلت ، و دستگاه های دیگر را  از طریق یک جک با یک دستگاه دیگر دارای پورت اکسیلاریتی مانند ظبط استریو ماشین ، هدفون ، تلوزیون و یا دستگاه ها ی  پخش دیگر فراهم می کند
عموما سایز استاندارد جک این کابل ها 3.5 میلی میتر است که دو سر آن دو نری قرار گرفته است .

انتخاب بهترین کابل aux :

زمان انتخاب بهترین کابل aux  باید چند نکته را در نظر بکیرید در این جا ما به مهم ترین معیار های انتخاب این نوع از کابل اشاره می کنیم :

1- سایز کابل :
اولین و مهمترین فاکتور اندازه کابل است که بر حسب کاربرد شما تغییر می کند اگر می خواهید در خودرو از کابل aux  استفاده کنید ممکن است اندازه 1 متری یا 1.5 متری برای شما اندازه ای مناسب باشد اما مراقب باشید بعضی از انواع کابل های aux  فنری کوتاه هستند و ممکن است دوستان شما بخواهند از صندلی عقب کابل را به تلفن خود وصل کرده که این ممکن است باعث قطع شدن اتصالات درونی کابل شود .اما اگر بخواهید کابل aux را به دستگاه های دیگری مثلا در خانه یا محیط کار وصل کنید نیاز به مادگی برای افزایش طول کابل aux  دارید .
 

راهنمای خرید کابل aux
2- طول عمر کابل aux  : یکی از مشکلاتی که اکثر استفاده کنندگان کابل aux  با آن مواجه هستند خم شدن سر نری کابل و یا قطعی اتصالات درونی کابل aux  است بنابراین در انتخاب کابل  aux باید توجه ویژه ای به جنس این کابل ها داشته باشید  . کابل هایی که از مس مقاوم ساخته شده باشندو بدنه ای ضخیم داشته باشند و همچنین جک هایی که دارای روکش طلا هستند کیفیت مناسبی دارند .

3- کیفیت صدا : یک کابل بلند و ضخیم به تنهایی به هیچ درد شما نمی خورد شما نیاز دارید بهترین کیفت صدا را از این کابل  باشید  . هنگام انتخب بهترین کابل aux مطمین شوید که این کابل هنکام انتقال صدا بصورت آنالوگ کیفیت صدا را کاهش نداده و صدا را به صورت واضح و بدون خش خش منتقل می کند .

4-قیمت : امروزه انواع کابل های aux در بازار با قیمت ها و برندها مختلفی وجود دارد اما  توصیه ما به شما این است که کیفیت را فدای قیمت نکنید چون مجبور می شوید چند روز بعد یک کابل جدید خریداری کنید .!

5- تطبیق پذیری : مطمین شوید دستگاه هایی که قصد اتصال آن ها را با هم دارید قابل اتصال به جک های کابل aux باشد چون برای مثال در خود روهای بسیار مدرن قابلیت اتصال aux  از خودرو حذف  شده است .


بلوتوث یا کابل aux : بلوتوث فناوری است می توانید تا فاصله 30 فوتی از آن استفاده کنید مطمئنا کیفیت صدای پخش شده با  تکنولوژی بلوتوث در مقابل استفاده از کابل کمتر است همانطور که در بررسی انواع و انتخاب بهترین هدفون  دیدیم مطمئنا هدفون های سیم دار دارای صدای به مراتب با کیفیت تری نسبت به بدون سیم ( وایرلس ) هستند  .


در حال حرکت گوش کنید:

آیا این کابل ها قابل استفاده  در خودروو است ؟

اگر در اپل ، سامسونگ یا سایر دستگاه های تلفن همراه خود لیست پخش یا آهنگ دارید که می خواهید از طریق سیستم صوتی وسیله نقلیه خود به آنها گوش دهید ، کابل aux  این امکان را برای شما فراهم می کند. .  پخش موسیقی  از طریق تلفن هوشمند ، iPad یا سایر دستگاه های الکترونیکی با این کابل کاملاً ساده است. این کابل ها  قابل حمل بوده و می تواند به اندازه یک یا سه فوت باشدو حمل و نقل از یک اتومبیل به اتومبیل دیگر آسان است. همچنین می توانید با استفاده از وسایلی مانند رایانه شخصی از این کابل ها در داخل خانه استفاده کنید.
 

کابل aux
 
آیا کابل های AUX با همه دستگاه ها  سازگار است؟

اگر وسیله نقلیه مدرنی  را رانندگی می کنید ، همیشه باید اطمینان حاصل کنید که استریوی اتومبیل شما دارای یک پورت aux است. بسیاری از مدل های جدید پورت های کمکی را به نفع گزینه های اتصال بی سیم مانند بلوتوث از بین برده اند. حتی ممکن است برخی از اتومبیل ها از راهکارهای منحصر به فرد نرم افزاری هوایی برای همگام سازی دستگاه تلفن همراه با استریو شما استفاده کنند. برای پیچیدگی بیشتر ، بسیاری از مدلهای جدیدتر وسیله نقلیه ،  پرت ورودی را به صندلی عقب تغییر مکان داده اند و  حتی ممکن است داخل داشبورد قرار داشته باشد. هنگام خرید کابل حتماً این مسافت ها و طول کابل را در نظر بگیرید. چون شما نمی خواهید در نهایت با یک کابل AUX بسیار کوتاه  روبرو باشید .

اگر بعضی از دستگاه های تلفن همراه با استریو اتومبیل سازگار نباشند چه می کنید؟

در وهله اول برخی از دستگاه های تلفن همراه حتی ممکن است با استریو ماشین شما سازگار نباشند. در این موارد ، شما ممکن است با یک کابل AUX که شامل یک آداپتور یا مبدل سیگنال مربوطه است ، مشکل را حل کنید. به عنوان مثال ، اگر راننده ای هستید که آیفون یا آیپد مدرنی دارید ، راهی برای اتصال برق در این دستگاه ها به استریوی اتومبیل با ورودی کمکی وجود ندارد.
با این حال ، اگر از کابل AUX با آداپتور مانند Autynie 3.5 mm AUX Cable استفاده می کنید ، پس مشکلی در ارسال سیگنال صوتی از iPhone یا iPad جدید به سیستم استریوی اتومبیل خود ندارید.

برخی از متداول ترین موارد استفاده برای کابل های AUX در اتومبیل چیست؟

آیا به دنبال پخش موسیقی با صدای بلند برای مدت طولانی بدون از دست دادن کیفیت صدا هستید؟

شاید شما فقط به دنبال تهیه کابل مقرون به صرفه باشید که بتواند به شما در گوش دادن به پادکست ها و کتاب های صوتی در سفرهای طولانی جاده ای یا رفت و آمد روزانه کمک کند. در هر صورت ، قبل از سرمایه گذاری در کابل AUX برای اتومبیل خود باید بدانید که کیفیت صدا تا چه اندازه برای شما مهم است. همانطور که مشاهده می کنید ، هیچ دو کابل AUX یکسان ساخته نشده اند و ممکن است بعضی از آنها برای استفاده شما مناسب تر باشند.

آیا بهتر است کابل Aux خریداری کنید که به مدت طولانی دوام بیاورد؟

دوام در هنگام انتخاب کابل AUX برای اتومبیل فوق العاده مهم است. استفاده از این کابل ها بسیار بیشتر از کابل های صوتی استاندارد است که برای تنظیمات استریو خانگی استفاده می شود. در نتیجه ، ممکن است با گذشت زمان مستعد ساییدگی ، آسیب دیدگی و عملکرد نامناسب شوند. اگر قصد دارید ساعات زیادی از کابل خود استفاده کنید ، به مواد استفاده شده برای اتصال سیم های کابل به یکدیگر بسیار توجه کنید. همچنین مطمئن شوید  که مواد محافظ خارجی سیم ها در برابر خمیدگی و حرکت سریع مقاومت می کنند. اتصال دهنده ها وظیفه انتقال صدا و برقراری ارتباط قوی بین دستگاه تلفن همراه و سیستم استریوی اتومبیل را بر عهده دارند. اگر فرسوده ، ترک خورده یا فرسوده شدند ، می توانید با اتصال صوتی بکر خود  خداحافظی کنید. اگرچه تعمیر و نگهداری خوب کابل و استفاده مسئولانه از اهمیت بالایی برخوردار است ، شما همچنین باید بخشی از سرمایه خود را صرف کابل کشی کنید که بتواند در طول زمان مقدار قابل توجهی از مقاومت را تحمل کند.

وقتی به کابل های کمکی اتومبیل نگاه می کنید مارک چقدر مهم است؟ ، شهرت برند مهم است؟

بهتر است کابل AUX را از شرکتی خریداری کنید که در بازار صوتی تخصص خود را نشان داده باشد. فرض کنید شرکتی که سالها در زمینه هدفون و فن آوری بلندگو تخصص داشته و با موفقیت زیادی در این صنعت موفق شده است ، اولین کابل AUX خود را برای خودروها تولید  می کند. در بسیاری از موارد ، خرید از این شرکت می تواند اعتماد به نفس بیشتری نسبت به خرید از شرکتی که متخصص کابل های AUX است اما شهرت تجاری و قدرت خدمات پس از فروش از محصولات خود را ندارد ، ایجاد کند. همچنین ممکن است بخواهید به دنبال شرکت هایی باشید که پشتیبانی  محصول خوبی دارند محصولاتی با خدمات مشتری مثال زدنی و ضمانت های سخاوتمندانه.
وقتی روزانه  از کابل AUX در اتومبیل خود استفاده می کنید ،  این کابل ها تمایل دارند کمی بیشتر از انواع دیگر کابل ها ساییده شود. مدت ضمانت طولانی مدت می تواند به جبران برخی از هزینه های اولیه سرمایه گذاری در محصولات یک مارک خاص کمک کند. در حالی که طول عمر و مشروعیت برند مطمئناً عاملی است که باید در نظر گرفت ، اما مهمترین و همه چیز در انتخاب یک کابل AUX برای ماشین شمانیست  . عواملی مانند کیفیت مواد استفاده شده  ، کیفیت صدا و مقدار کلی به طور معمول  نقش بسیار بیشتری دارند.

آیا کابل های aux برای اتومبیل باید گران باشند؟

اگر هرگز مشکلی در عوض کردن کابل های AUX نمی بینید ، انتخاب گزینه های ارزان قیمت کاملاً قابل قبول است.اما اگر  ، ترجیح می دهید یک کابل را برای یک عمر انتخاب کنید ، خوب است که هزینه بیشتری را پرداخت کنید . دانستن اینکه چقدر قصد دارید هزینه کنید قبل از شروع جستجوی کابلهای AUX برای اتومبیل خود  ، می تواند به شما کمک کند تا گزینه های خاصی را از لیست خرید خود حذف کنید . این روش می تواندبه طور قابل توجهی  در زمان  صرفه جویی کند .
 

متن نظر

لطفا به حساب کاربری خود وارد شوید

هنوز هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.