بازاری بزرگ در جیب شما
دانلود برنامه

تفاوت هدفون ، هدست و هندزفری

تفاوت  هدفون ، هدست و هندزفری
هدفون
هدفون ها گوشی های بزرگتری نسبت به هدست ها دارند به این دلیل که صدای بیرون داخل گوشی شنیده نشود و نویز بیرون در اصلاح کنسل می شود . همچنین هدفون ها میکروفون نداشته و برای کاربرد اصلی گوش دادن به موسیقی ساخته شده اند و می توان مطمین بود که صدای موسیقی شما به خارج از گوشی هدفون شما منتقل نمی شود  .قبلا در مقاله راهنمای خرید هدفون انواع هدفون را بررسی کردیم و می دانید که هدفون ها به دو نوع اصلی بدون سیم و با سیم تقسیم میشوند که نوع بی سیم آن از تکنولوژی بولوتوث برای اتصال استفاده می کند و نوع سیم دار آن از جک 3.5 میلی متری استفاده می کند . 
 

هدفون

هدست :
هدست نوعی هدفون است که علاوه بر دو گوشی تعبیه شده در آن یک میکروفون نیز دارد
هدست از قابلیت انعطاف پذیری بیشتری نسبت به هدفون ها برخوردارند  از انجاییکه می توان میکروفون آنرا چزخاند و نسبت به دهان آنرا تنظیم کرد عموما از هدست ها در مراکز تماس و مراکز تلفن یا مشاغلی که نیاز به اپراتور دارند استفاده میشود هدست ها گزینه مناسبی برای هلپ دسک ها می باشند به این دلیل که آنها با هدست هم می توانند صدای بیرون را بشنوند و هم به صدای درون هدست توجه کنند عموما در این نوع از مشاغل از هدست های تک گوشی استفاده می شود که اپراتور همزمان بتواند با مخیط بیرونی و خارجی ارتباط موثر داشته باشد . همچنین هدست ها گزینه مناسبی برای گیمرهای حرفه ای می باشد گیمرهایی که در بازی های آنلاین شرکت می کنند از هدست ها برای ارتباط با هم تیمی های خود استفاده می کنند.
عموما میکروفون هدست ها از دو نوع اصلی ساخته شده است نوع خارجی که قابلیت چرخش رادارا است و نوع داخلی که بر روی بدنه هدست تعبیه شده است  و در مدل های جدید با توجه به دریافت صدا به صورت 8 انگلیسی از کم ترین نویز محیط برخوردار می باشد .
 

 
 

 
هندزفری
هندزفری امروزه جزو لوازم جانبی الزامی گوشی ها ی موبایل است و تقریبا همراه با هرگوشی می توان در باکس آن یک هندز فری اورجینال را پیدا کرد این وسیله دارای گوشی های کوچکی هست که کاملا در گوش شما جا می شود و بر خلاف هدفون ها که بر روی گوش شما قرار می گیرد داخل گوش شما جا می گیرد به همین خاطر قابلیت حمل آسانی دارد . هندز فری هم هم مثل هدست ها میکروفون دارند اما میکروفون آنها به اندازه هدست ها قوی نیست اما  قابل استفاده  برای پاسخگویی به تماس ها در زمان رانندگی یا ورزش است به همین خاطر محبوبیت بسیاری پیدا کرده است توصیه می شود که مدت زیادی از هندزفری ها استفاده نشود چون احتمال آسیب به گوش وجود دارد.

 
هننزفری

انواع هدست ها

 Over The Head Headset: نگه‌دارنده روی سر
 Behind The Neck Headset: نگه‌دارنده پشت گردن دقبقا پشت گردن شما قرار می گیرد و برای کسانی مناسب است که از به هم خوردن مدل موها و یا قرارگیری بر روی سر ناراحت می شوند .
 Earloop Headset: نگه‌دارنده پشت گوش ،  این هدست ها توسط گیره هایی پشت گوش می افتند و کاملا سبک و کم وزن هستند .

 Earbuds: این نوع هندزفری داخل محفظه خارجی گوش قرار می‌گیرد که تا حدودی اجازه ورود صدای محیط اطراف را به گوش شما می‌دهد.

In Ear Headphones:  سری گوشی این نوع هندزفری‌ها درون محفظه داخلی گوش قرار گرفته و صدا را به طور کاملا مستقیم به سیستم شنوایی منتقل می‌کند و هیچ صدایی از بیرون به گوش شما نمی‌رسد. استفاده مداوم از این نوع هندزفری ها علی الخصوص با صدای بلند، احتمال آسیب به سیستم شنوایی را به شدت افزایش می‌دهد.
.
.
هدست ها و هدفون ها وسایل جانبی به حساب می آیند و برای کارکردشان باید به وسیله ی دیگری متصل شوند. این اتصالها در هر نوعی که باشند فرم های مختلفی دارند . اتصالاتی از قبیل : فیش های 5/2 میلیمیتری ، فیش های 5/3 میلیمیتری ، USB ها  یا هرنوع سوکت دیگری که وسیله ی شما از آن پشتیبانی می کند.
 
جمع بندی : اگر دنبال شنیدن صدای با کیفیت برای کاربردهایی مانند گوش دادن به موسیقی و یا صدا برداری هستید که نیاز به شنیدن جزییات صدا دارید از هدفون ها استفاده کنید اما اگر کیفیت صدا در الویت پایین تری هست و همزمان نیاز به صحبت کردن دارید از هدست ها و اگر هردوی این ویژگی ها یعنی موسیقی و ضبط صدا اهمیت چندانی ندارد از هندزفری ها استفاده کنید شما می توانید به راحتی آنرا حمل کنید و نگران خراب شدن گوشی های آن در اثر تا شدن نباشید .
 
 

 

متن نظر

لطفا به حساب کاربری خود وارد شوید

هنوز هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.