بازاری بزرگ در جیب شما
دانلود برنامه

چگونه کالای خود را از طریق اینترنت بفروشیم ؟

چگونه کالای خود را از طریق اینترنت بفروشیم ؟
خرید و فروش اینترنتی کالا
اگر امروز شما بخواهید فروش اینترنتی را آغاز کنید مرحله اول پرسیدن این سوال است که چه می خواهید بفروشید. اگر شما تامین کننده کالایی خاص و یا سازنده کالایی خاص هستید پس راه شما کاملا مشخص است .کافی است اطلاعات کافی از کالای خود و تصاویر مناسب آنرا تهیه کنید .اما اگر هنوز تصمیم نگرفته اید که چه کالایی می خواهید بفروشید و یا نمی دانید چه کالایی بیشترین فروش را در اینترنت دارد ، بد نیست نگاهی کوتاه به پر فروش ترین کالاهای سال 2019 بیاندازید. خب تبریک می گم شما آماده ورود به مرحله فروش اینترنتی هستید ! .مرحله بعدی پیدا کردن یک مارکت (بازار اینترنتی ) مناسب برای فروش کالای شما می باشد .این مارکت باید پر بازدید ،امن و دارای رابط کاربری مناسب می باشد . احتمالا شما هم با من موافق هستید که به طور کلی در ایران چند راه برای فروش کالای شما وجود دارد بیایید آنها را بررسی کنیم .
  1. ایجاد فروشگاه اینترنتی شخصی :
این راه حل دارای هزینه مالی و زمانی بسیار زیادی می باشد و نیازمند دانش نسبی به کد نویسی ،دیجیتال مارکتینگ و سیستم های مدیریت محتوا (در صورت استفاده ) است. از هزینه طراحی فروشگاه ، تبلیغات اینترنتی ،فرآیند دریافت نماد اعتماد و جواز کسب فروشگاه اینترنتی که بگذریم آمدن وبسایت شما به صفحات اول گوگل و آگاه سازی مردم از برند فروشگاه اینترنتی شما بسیار زمان بر خواهد بود که این زمان طولانی اکثر صاحبان کالا را از فروش اینترنتی دلسرد می کند . شاید برای شما جالب باشد که که در ایران هزاران فروشگاه اینترنتی وجود دارد اما فقط تعداد انگشت شماری از آنها به معنای واقعی در حال سود در بازار تجارت الکترونیک ایران هستند.
  1.  فروش از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام و یا پیام رسان محبوب تلگرام :
یکی از راه های فروش اینترنتی که اخیرا در ایران به دلیل افزایش سرعت اینترنت اپراتورهای مخابراتی نظیر ایرانسل ، همراه اول ، رایتل و همه گیر شدن استفاده از گوشی های همراه ، بسیار رایج شده است ، ایجاد کانال در پیام رسان تلگرام و یا ایجاد صفحه ای در اینستاگرام برای معرفی کالا است. از مزیت های این روش می توان به سادگی فرآیند قرار دادن کالا در این اپلیکیشن ها و بازدید بالای روزانه این اپلیکیشن ها به دلیل محبوبیت بالای آنها ذر ایران نام برد  . همچنین مزیت دیگر این روش  برند سازی سریعتر و آسان تر نسبت به روش اول است اما این روش معایب بسیار زیادی نیز با خود به همراه دارد .
به دلیل عدم وجود پرداخت اینترنتی ،عموما مشتری مجبور می شود هزینه کالا را کارت به کارت کند و سپس منتظر کالا شود که به همین دلیل این روش راه را برای کلاه برداری های زیادی باز می کند .چطور می شود به یک صفحه و یا کانالی که هیچ نهاد قانونی کشور آنرا تایید نکرده و همه افراد در کمتر از یک دقیقه قادر به ساختن این صفحات هستند اعتماد کرد؟ ! صرف داشتن فالوور زیاد در صفحه اینستاگرام و یا عضو های زیاد در کانال دلیل بر محبوبیت آن کانال یا صفحه نیست به دلیل اینکه امروزه به دلیل وجود بات های تقلبی و نرم افزار های فالوور گیر افزایش عضو و فالوور بسیار آسان است. به همین خاطر است که آمارهای پلیس فتا در کشورمان حاکی از وجود بیشترین تخلفات اینترنتی در این دو اپلیکشن است .
امکانات مدیریت کالا در این اپلیکیشن ها وجود ندارد  : این نکته کاملا طبیعی است چون شبکه های اجتماعی برای این منظور طراحی نشده اند در این شبکه ها ویژگی های فروشگاه اینترنتی مانند قرار دادن توضیحات ،عکسهای متنوع ، تنوع های کالا ، قابلیت قرار دادن تخفیف و فروش ویژه بر روی کالا وجود ندارد .
  1. فروش کالا در اپلیکیشن ها و وب سایت های آگهی :
شما می توانید در این اپلیکیشن ها و وب سایت ها از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را پیدا کنید !!! از کفتر چاهی گرفته تا خودرو و املاک !!! یکی از مشکلات اساسی این روش تخصصی نبودن آن هاست چون همه چیز در حال آگهی شدن است!!! مشکلات دیگر این روش هم مانند روش قبلی است در این روش هم امکان پرداخت اینترنتی وجود ندارد و باید فروشنده و خریدار به صورت مستقیم با یکدیگر در ارتباط باشند که باز هم در این مورد امکان اتفاق افتادن کلاه برداری هایی زیادی وجود دارد به همین خاطر در این سایت ها ذکر شده است که هیج گونه مسئولیتی در مورد کلاه برداری های احتمالی از قبیل مغایرت کالا با کالای لیست شده ، عدم فرستادن کالا توسط فروشنده پس از واریز وجه تقبل نمی کنند .
  1. قراردادن کالا در بازار های اینترنتی (مارکت پلیس):
یکی از امن ترین و به صرفه ترین روشهای فروش اینترنتی کالا قرار دادن کالا در مارکت پلیس  اینترنتی است. کافی است در آنها عضو شده فروشگاه اینترنتی خود را ایجاد و کالای خود را به فروش بگذارید .
مزیت های این نوع فروش عبارت است از :
  • عدم نیاز به ایجاد فروشگاه اینترنتی شخصی
  • عدم نیاز به بازاریابی دیجیتال
  • امنیت خاطر خریدار در خرید اینترنتی به دلیل وجود طرف سوم که بر فرآیند خرید و فروش اینترنتی کالا نظارت می کند.
  • پیدا کردن مشتریلن جدید به دلیل بازدید بالای روزانه این وبسایتها
یکی از پر بازدید ترین فروشگاه های ایرانی که چند سالی هست فعالیت خود را آغاز کرده است کژال مارکت می باشد . در کژال مارکت شما قابلیت ایجاد فروشگاه اینترنتی ،مدیریت کالا ،گزارش گرفتن روزانه ،هفتگی ،ماهیانه ، ایجاد تخفیف ، فروش ویژه و ده ها ویژگی دیگر را دارا هستید که بد نیست به این سایت سر زده و از ویژگی های آن برای ایجاد فروشگاه شخصی خود استفاده کنید .
چه کالاهایی میشه در کژال مارکت فروخت ؟

لوازم دیجیتال

کتاب و لوازم فرهنگی

لوازم خانه و آشپزخانه

لوازم آرایشی و بهداشتی

 

متن نظر

لطفا به حساب کاربری خود وارد شوید

هنوز هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.