بازاری بزرگ در جیب شما
دانلود برنامه

7 روش آسان برای مراقبت از پوست

7 روش آسان برای مراقبت از پوست
شاید باور نکنید اما بهترین و موثر ترین را ه های مراقبت از پوست بسیار ساده ، آسان و ارزان هستند . این روش ها به شما کمک می کند تا پوست شما زیبا و شفاف تر به نظر برسد .



1- آب زیادی بنوشید .


آب رسانی به پوست ، پوست شما را سالم تر نگه می دارد .زمانی که شما به اندازه کافی آب نمی نوشید  ، قسمت بیشتری از پوست شما مستعد خشک شدن ،پوسته پوسته شدن و گرفتگی منافذ است . .از طرف دیگر وقتی پوست شما به طرز مناسبی آب رسانی شده است ،پوست شما به طور طبیعی درخشان تر و نرم تر به نظر می رسد 
.

2- مرطوب کردن :

مرطوب کننده مهمترین چیز برای مراقبت از پوست شما است . بدون استثنا هر روز پوست خود را مرطوب کنید . آب رسانی مناسب پوست قطعا ارزش بسیار زیادی دارد . این عمل باعث می شود پوست شما روشن تر و جوان تر به نظر برسد و دارای خطوط ریز و چین و چروک کمتری باشد . مطمئن شوید که از مرطوب کننده های  مناسب  پوست خودتان استفاده می کنید .در صبح ها از مرطوب کننده های سبک و در شب ها از مرطوب کننده های قوی تر استفاده کنید . همچنین مطمئن شوید که مرطوب کننده ای که استفاده می کنید ضد آلرژی بوده و منافذ پوست شما را مسدود نکرده و باقیمانده های مضری بر روی پوست شما بر جا نمی گذارد .



3- شستن افراطی پوست :

شاید در نگاه اول به نظر برسد که شستن زیاد صورت ،بهترین راه برای تمیز و سالم نگه داشتن پوست است . با این حال در این حالت خاص این طرز تفکر استباه است . مهم است که بعضی از اوقات پوست خود را رها کرده و پوست خود را با آب گرم و شستشو دهنده های شیمیایی بمباران نکنید .  گهگاهی به پوست خود اجازه دهید  خود را با استفاده از روغن های طبیعی بازیابی کرده و از خود محافظت کند . شستن پوست خود را محدود به دوبار در روز کنید اگر امکان دارد یکبار در روز پوست خود را شسته و در دفعات دیگر فقط آن را با آب گرم ماساژ دهید .
 
   

4- قسمت های مختلف شما به مراقبت های گوناگونی نیاز دارند :

نواحی مختلف پوست روشهای متفاوتی نیز برای مراقبت نیاز دارند .برای مثال پوست روی پیشانی شما به مراقبت متفاوتی نسبت به پوست زیر چشم نیاز دارد . توجه داشته باشید که مناطقی از پوست شما به درمان ظریف تری نیاز دارد تا از آسیب به مناطق شکننده جلوگیری شود . پوست اطراف چشم و بینی ،گردن و لب های شما شکننده و لطیف است و به مراقبت بیشتری در جهت جلوگیری از لکه دار شدن  نیاز دارد و می تواند با استفاده از مرطوب کننده های قوی درخشان بماند . مطمئن شوید که روال مراقبت از پوست شما بین نواحی مختلف پوست ، تمایز قائل می شود تا پوست شما سالم تر و شاداب تر باشد .
 

5- لایه برداری 

اجازه ندهید که کسی شما را از لایه برداری بترساند . لایه برداری در واقع بخش بسیار مهمی از روال مراقبت از پوست شما است . لایه برداری مناسب سلول های مرده پوست شما را از بین برده و آنرا درخشان و شاداب تر می کند .با این حال ، هنگام لایه برداری ، باید احتیاط کنید. هرگز از لایه بردارهای خشن استفاده نکنید و آنرا به هنگام استفاده روی پوست خود نکشید. این روش های مضر می تواند منجر به بروز مشکلات پوستی بیشتر شود. در عوض ، از یک اسکراب لایه بردار ملایم و ضد حساسیت استفاده کنید و با استفاده از حرکات سبک و دایره ای آن را در اطراف پوست خود مالش دهید. این روش پوست شما را بدون اینکه روغن های آن را از بین ببرد تمیز نگه می دارد . 

6- با دقت مصرف کنید : 
آنچه که به بدن خود وارد می کنید  تأثیر عمده ای در نحوه ظاهری پوست شما دارد. اگر مقادیر زیادی الکل مصرف می کنید و یا سیگار می کشید ، پوست شما به احتمال زیاد کدر ، خشک و پیر  به نظر می رسد . علاوه بر این ، اگر به طور مرتب غذاهای فراوری شده زیادی بخورید یا مقدار زیادی قند و چربی های اضافی مصرف کنید ، پوست شما رنج می برد.
آنچه می خورید همچنین می تواند باعث بهبود سلامتی و ظاهر پوست شما شود. خوردن مقدار زیادی غذای تازه مانند میوه و سبزیجات یک روش عالی برای روشن نگه داشتن پوست و جوانی است. همچنین ، اطمینان حاصل کنید که روزانه مقادیر کافی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای حفظ زیبایی و سلامتی پوست خود مصرف می کنید.


7- از ضد آفتاب استفاده کنید :

خورشید یکی از دشمنان مهم پوست شماست. قرار گرفتن در معرض بیش از حد خورشید می تواند باعث بروز سرطان خطرناک پوست و همچنین بروز لکه های پوستی ، خشکی ، قرمزی و علائم زودرس پیری مانند چین و چروک و خطوط ریز در پوست شما شود. بنابراین ، محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر UVA و UVB خورشید هر زمان که به بیرون بروید ، بسیار مهم است. محافظت از پوست خود در برابر آفتاب همیشه  به معنای استفاده از کرم  ضد آفتاب روغنی نیست. درعوض ، می توانید با  پوشیدن کلاه پهن یا مرطوب کننده ملایم از پوست خود محافظت کنید تا در عین حال احساس امنیت و راحتی نیز داشته باشید.

 


مراقبت از پوست شما لازم نیست بسیار سخت و طاقت فرسا باشد. روش های ساده بسیاری برای بهبود روال مراقبت از پوست شما وجود دارد تا پوست شما سالم تر و زیبایی تر به نظر  برسد .

متن نظر

لطفا به حساب کاربری خود وارد شوید

هنوز هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.