بازاری بزرگ در جیب شما
دانلود برنامه

راهنمای خرید بهترین خردکن ، خرد کن چی بخرم؟ بهترین مارک خردکن چیه

راهنمای خرید بهترین خردکن ، خرد کن چی بخرم؟ بهترین مارک خردکن چیه
هر کسی که به دنبال انجام هر نوع آشپزی واقعی است، باید حداقل چند ابزار پخت و پز مهم در آشپزخانه خود داشته باشد، و یکی از کارهای مهم برای هر فرد، خردکردن غذا است.خردکن‌های غذا به گونه‌ای طراحی شده‌اند که  زمان خرد کردن اولیه‌ای را که هر آشپزی – چه آماتور و چه حرفه‌ای – به انجام آن نیاز دارد، کوتاه کند. از آنها می توان برای خرد کردن سبزیجات و حتی آجیل یا گوشت های پخته استفاده کرد. می توان از آنها برای پختن سالسا، سوپ، چاتنی و صدها غذای دیگر استفاده کرد. خب حالا که به ضروری بودن ا تنها کاری که باید انجام دهید این است که بهترین گزینه را انتخاب کنید.

خردکنی چی بخریم؟

همیشه تصمیم گیری برای خرید خردکن آسان نیست. فهمیدن اینکه چگونه یک غذاساز بخرید، چالش برانگیز است. نکاتد زیادی هست که باید در نظر بگیرید: سرعت، قدرت، اندازه، ظرفیت، اتصالات و قیمت.
خردکن چی هست و  چه کاری انجام می دهد؟
غذاسازها و خردکن ها قهرمانان گمنام آشپزخانه هستند. آنها کارهای پر زحمتی مانند مخلوط کردن خمیر، خرد کردن پنیر و پودر کردن سیر را انجام می دهند تا بتوانید بر لذت پخت و پز تمرکز کنید. یک غذاساز همچنین کارهای وقت گیر آماده سازی غذا را انجام می دهد مانند:
  • خرد کردن - مواد غذایی خود را در کاسه قرار دهید و اجازه دهید تیغه غذاساز اقلام شما را خرد کند. هرچه بیشتر پردازنده را اجرا کنید، قطعات کوچکتر می شوند. و این فقط برای سبزیجات و آجیل نیست - بیشتر تیغه های خردکن می توانند گوشت را نیز چرخ کنند.
  • برش - هویج، خیار، سیب و سایر میوه ها و سبزیجات را در  غذاساز خود بریزید و آنها را به ضخامت های دلخواه خود برش دهید.
  • رنده کردن - اجازه دهید دیسک رنده غذاساز شما یک تکه پنیر پارمزان، هویج برای کیک، یا سیب زمینی را  رنده کند.
  • پوره کردن - مقداری نخود را برای تهیه هوموس خودتان، گوجه فرنگی برای تهیه سس ماکارونی یا  پاستای خوشمزه بریزید.
برخی از غذاسازها دارای تیغه خمیری هستند که خمیر نان و پیتزا را ورز می دهد. بنابراین یک غذاساز نه تنها  کار شما را در آشپزخانه آسانتر می کند، بلکه به شما این امکان را می دهد که بسیاری از غذاهای فرآوری شده را کنار بگذارید و از جایگزین های خانگی آن لذت ببرید. غذاسازها در اصل یک چاقو و تخته برش، مخلوط کن، رنده، میکسر پایه، مخلوط کن شیرینی پزی و هاون هستند که همگی در یک حلقه گرد شده اند.
 
سربار DFP14BCNY

آیا به غذاساز یا خردکن نیاز دارم؟
اگر یک آشپز متعهد هستید که به دنبال یک وسیله برای خرد کردن، برش دادن، رنده کردن و مخلوط کردن هستید، غذاساز و خردکن وسیله ایده آل شماست. و قطعاً خرید چندین ابزار برای هر یک از کارهای گفته شده کار چندان جالبی نیست.
اگر می‌خواهید ي از همیشه کنید،
توصیه‌هایی درباره نحوه انتخاب غذاساز مناسب برای شما برای آماده سازی سریعتر و راحت تر غذا
 
نکات انتخاب یک غذاساز
یک غذاساز خوب چه ویژگی هایی دارد ؟ بهترین غذاساز دستگاهی است که متناسب با سبک و نیازهای آشپزی شما، بودجه و فضای آشپزخانه شما باشد. در اینجا چند ویژگی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

اندازه و ظرفیت
وقتی صحبت از ظرفیت به میان می آید، ممکن است از خود بپرسید: چه اندازه غذاساز نیاز دارم؟
اندازه غذاساز شما بستگی به این دارد که قصد دارید با آن چه چیزی تهیه کنید و چه مقدار فضای روی میز آشپزخانه خود دارید.مهم است که یک خردکن غذا ظرفیت کافی برای رفع نیازهای شما داشته باشد و از اجزای باکیفیت بدون BPA ساخته شده باشد
 
ظرفیت کاسه چهار فنجان
 



اگر به دنبال وسیله‌ای هستید که به شما در تهیه مواد غذایی برای وعده‌های غذایی کوچک، دیپ‌ها و سس‌ها کمک کند، یک غذاساز با ظرفیت کاسه 4 فنجان،، احتمالاً نیازهای شما را برآورده می‌کند. غذاسازهای کوچکتر برای خرد کردن آجیل و سبزیجات کوچک ایده آل هستند و وقتی کارتان تمام شد، در صورت عدم استفاده به راحتی در کابینت نگهداری می شوند.
اگر قصد دارید از غذاساز خود برای وعده های غذایی بزرگتر برای کل خانواده خود استفاده کنید، یا بخواهید خمیر پیتزا را درست  کنید، چه؟ ما توصیه می کنیم یک غذاساز استاندارد یا متوسط ​​را انتخاب کنید که برای استفاده در اقلام حجیم تر ساخته شده است.
 
اگر از اون دسته افرادی هستید که مهمانی های بزرگ با تعداد زیادی مهمان دارند به یک غذاساز بزرگ احتیاج دارسد.
این غذاساز یک اسب کاری آشپزخانه است که همه کارهای مورد نیاز شما را انجام می دهد: شما با کمک آن می توانید خمیر را مخلوط کنید، خرد کنید، برش بزنید، خرد کنید، ورز دهید، امولسیون کنید، پوره کنید و خمیر را مخلوط کنید.

ویژگی ها و عملکرد
غذاسازهای امروزی فراتر از برش دادن، خرد کردن، رنده کردن و پوره کردن هستند برخی از آنها  حتی این گزینه را دارند که کارهای ابیشتری را را انجام دهند که می‌تواند غذاساز شما را به یک مخلوط‌کن ، دیس‌کن یا آب‌میوه‌گیر تبدیل کند و این وسیله را به یک وسیله چند منظوره عالی  تبدیل کند.
 
تیغه ها و دیسک ها
تیغه های یک غذاساز  احتمالاً یکی از مهم ترین قسمت های آن است.
تیغه‌ها می‌توانند میوه‌ها، سبزیجات، آجیل، گوشت، ماهی و پنیر خام و پخته شده را به همان اندازه ای که می‌خواهید خرد کنید - از درشت تا نرم، حتی می تواند آنرا تبدیل  به پوره کند. آنها همچنین می توانند کیک، کلوچه، نان سریع، کلوچه و بیسکویت را مخلوط کنند.
اطمینان حاصل کنید که خردکنی که انتخاب می کنید دارای تیغه هایی مناسب باشد. انواع تیغه های غذاساز عبارتند از:
  • تیغه استاندارد - تیغه استاندارد S شکل
  • تیغه خمیر -  خمیدگی کمتری نسبت به تیغه S شکل دارند
  • دیسک رنده - برای رندهغذا استفاده می شود
  • دیسک خرد کردن - برای خرد کردن میوه ها و سبزیجات
  • دیسک برش - برای برش دادن میوه ها و سبزیجات
غذاسازهای سطح بالا ، با انواع تیغه های خرد کردن و مخلوط کردن با امکان خرید لوازم جانبی بیشتر عرضه می شوند، در حالی که مدل های اولیه ممکن است گزینه های محدودی داشته باشند. اما اگر تنها چیزی که نیاز دارید یک غذاساز کوچک برای خرد کردن یا آسیاب کردن کارهای روزمره تهیه غذا است خردکن های مینی یا خردکنه های شارژی هم مناسب کار شما است.
 
 
قدرت
یکی از سوالاتی که بسیاری از خریداران برای اولین بار می پرسند این است:
یک غذاساز خوب باید چند وات باشد؟
قدرت موتور در غذاسازها از 250 تا 1300 وات متغیر است. هنگام تعیین میزان نیروی موتور مورد نیاز، به غذاهایی که قصد پردازش آنها را دارید فکر کنید. شما نمی خواهید یک موتور کوچک را با مواد سختی مانند سیب زمینی یا خمیر متراکم، بسوزانید. در این موارد، یک دستگاه پرقدرت با حداقل موتور 550 وات،  بهترین است البته هرچه غذا ساز بزرگتر باشد موتور آن هم قوی تر خواهد بود.
 

یکی از امکاناتی که باید به اون توجه کنید بیسیم بودن بعضی از خردکن ها است که خیلی میتونه توی آشپزخانه های کوچیک کمک کننده باشه اما خب همزمان قدرت دستگاه خردکن شما کمتر می شود. اما می توان آن را روی پیشخوان آشپزخانه خود استفاده کرد یا به حتی اون را به کمپینگ برد چون وابستگی به پریز برق آشپزخانه شما ندارد.

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید ضد زنگ بودن تیغه های خردکن است









البته، سهولت استفاده نیز یکی دیگر از ملاحظات مهمی است که فکر می کنیم همه باید در نظر بگیرند. ممکن است  استفاده از خردکن غذای که می خرید آسان نباشد و بعدا دیگر تمایلی به استفاده از آن نداشته باشید و در نهایت در کشو یا کابینت خاک بخورد. بنابراین خردکنی را انتخاب کنید که تنها با فشار دادن یک دکمه می توان با آن کار کرد

کدام خردکن غذا را بخریم
صرف نظر از اینکه چه خردکن غذایی را انتخاب می کنید، باید مطمئن شوید که چند معیار اساسی را برآورده می کند. قبلاً اشاره کردم که . من همچنین در مورد چگونگی ساخت تیغه ها از فولاد ضد زنگ صحبت کردم تا در برابر استفاده مکرر مقاومت کند. پس چه چیزی برای صحبت باقی مانده است؟ تنها یک چیز باقی مانده است و آن چیزی است که شما شخصاً به آن نیاز دارید.

همه کاره و کارآمد، یک غذاساز خوب احتمالاً در آشپزخانه ضروری خواهد بود. می توان از آن برای خرد کردن پنیر، درست کردن خمیر بیسکویت، پوره کردن غذای کودک، آسیاب کردن ادویه ها و خرد کردن مواد سالسا استفاده کرد. اما قبل از اینکه به فروشگاه بروید، این عوامل را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید بهترین خردکن را برای نیازهای خود انتخاب می کنید.
 
 
 
اطمینان حاصل کنید که دستگاهی که انتخاب می‌کنید دارای یک دکمه «پالس» است که قدرت انفجاری کوچکی دارد (مناسب برای خرد کردن خمیر یا ورز دادن سریع خمیر). از یک صفحه لمسی صاف برای کنترل‌ها، که راحت‌تر از دکمه‌های برآمده تمیز می‌شوند، و همچنین قطعات قابل شستشو در ماشین ظرف‌شویی می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.
اطمینان حاصل کنید که دستگاهی که انتخاب می کنید به اندازه کافی قدرتمند است که بتواند کارهای سخت را انجام دهد: برای مثال ورز دادن خمیرهای سفت، خرد کردن هویج خام یا خرد کردن یک پنیر سفت. در غیر این صورت، شما با با  خرد نشدن کامل یا ترکیب نشدن یکنواخت هستید. یا بدتر از آن، موتور سوخته مواجه میشوید. برای یک خردکن با اندازه کامل (9 فنجان یا بزرگتر)، به دنبال موتوری باشید که حداقل 600 وات باشد.

غذاسازها در همه اندازه ها هستند، از خردکن های کوچک 3 فنجانی تا نسخه های 20 فنجانی که می توانند در آشپزخانه رستوران کار کنند. اینکه چه اندازه برای شما بهترین است به تعداد افرادی که معمولاً برای آنها آشپزی می کنید و دستور العمل هایی که با آن تهیه می کنید بستگی دارد. اگر معمولاً برای یک خانواده چهار نفره آشپزی می کنید یا خمیرهای کوچک تهیه می کنید، یک غذا ساز 11 فنجانی کافی است. اگر اغلب در حال خرد کردن مقادیر کمی سبزی یا آجیل هستید، یا مقدار کمی سس درست می‌کنید، به دنبال غذاسازی باشید که شامل یک کاسه کار کوچک و تیغه باشد، یا برای این کارها روی یک پردازشگر آماده‌سازی 3 فنجانی جداگانه سرمایه‌گذاری کنید.
 
ضمیمه ها و لوازم جانبی
برخی از غذاسازها با مجموعه کاملی از لوازم جانبی ارائه می‌شوند که برای حداکثر استفاده شما از دستگاه طراحی شده است. این لوازم جانبی می‌توانند شامل کاسه‌ها و تیغه‌های کار با اندازه‌های مختلف، دیسک‌هایی که غذاها را با درجات مختلف ضخامت برش می‌دهند و رنده می‌کنند، و حتی ضمیمه‌ها و تنظیمات سرعت که پردازنده را به آب‌میوه‌گیری مرکبات یا خمیر نان تبدیل می کند . قبل از اینکه پول اضافی را برای ماشینی با تمام اینا خرج کنید، در نظر بگیرید که آیا واقعاً از این امکانات استفاده می کنید یا خیر.
نام تجاری و قیمت
 

هنگام انتخاب بهترین اندازه غذاساز برای آشپزخانه خود، موارد زیر را در نظر بگیرید:
 
1. سبک آشپزی شما
معمولاً چه نوع غذاهایی را تهیه می کنید؟
 
  • آیا دوست دارید سس های مختلف را آزمایش کنید؟ اگر چنین است، مطمئن شوید که غذاساز شما به شما اجازه می دهد تا به آرامی مایعات را برای امولسیون سازی اضافه کنید. 
  • آیا هوس دسرهای لذیذ می کنید؟ یک غذاساز کوچک یا متوسط ​​با  همزن ممکن است ایده آل باشد— حتما می دونید که هر دسر بهتر با خامه تازه زده شده روی آن سرو بشه
  • آیا می خواهید برای ورز دادن خمیر برای نان، پوسته پیتزا و موارد دیگر از غذاساز استفاده کنید؟ به دنبال مدلی با تیغه خمیر باشید.
  • آیا به دنبال مانند برش دادن هستید؟ مدل های بزرگتر ممکن است عملکردهای اضافی داشته باشند و ممکن است بهترین انتخاب شما باشند.
 
2. اندازه خانواده یا فهرست مهمانان
معمولا چقدر غذا درست می کنید؟ اگر فقط برای یک یا دو نفر آشپزی می کنید، یک خردکن غذا یا غذاساز با اندازه متوسط ​​ممکن است همان چیزی باشد که نیاز دارید. اگر برای یک خانواده بزرگ آشپزی می کنید یا دوست دارید سرگرم شوید، یک مدل 9 فنجان یا بزرگتر ممکن است انتخاب بهتری باشد.
 
3. تنظیمات کنترل قدرت و چرخش تیغه ها
هنگام تهیه مواد غذایی به چه میزان قوام و یکنواختی نیاز دارید؟ اکثر غذاسازهای سایز متوسط ​​و بزرگتر دارای سه تنظیم قدرت هستند:
 
  • کم: برای غذاهای نرمتر مانند گوجه فرنگی بهترین است 
  • بالا: برای غذاهای سفت تر مانند سیب زمینی بهترین است  
  • نبض: بهترین حالت برای کنترل سرعت یا کندی پردازش غذا
 
مدل های کوچکتر ممکن است دارای تنظیم پالس برای عملکرد سریع و ساده باشند.
 
غذاساز پر شده با پوره میوه روی پیشخوان
 
 سهولت در تمیز کردن 
 غذا ساز های امروزی مهر و موم شده و مقاوم در برابر نشتی و دارای گوشه‌های گرد و روکش صاف هستند که به این معنی است که غذای کمتری در کاسه و درب محبوس می‌شود. کاسه، درب و لوازم جانبی آن نیز قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند.
 
 
آیا آشپزخانه یا فضای کار کوچکتری دارید؟ برخی از غذاسازها دارای ویژگی‌هایی برای قرارگرفتن آسان در آشپزخانه هستند، مانند مدل‌های منتخب در فروشگاه اینترنتی کژال مارکت که دارای طراحی جمع‌وجور، ذخیره‌سازی لوازم جانبی داخل کاسه و بسته بندی مناسب است.
 
6. اندازه لوله / لوله تغذیه 
این ممکن است ویژگی‌ای باشد که شما زیاد به آن فکر نکرده‌اید، اما لوله تغذیه می‌تواند تفاوت عمده‌ای در نحوه استفاده شما از غذاساز و نوع نتایج آن ایجاد کند.
به طور کلی، هرچه غذاساز بزرگتر باشد، گزینه های لوله تغذیه  پهن تر است. این می تواند غذاهای بزرگتر مانند کدو سبز کامل یا سیب زمینی را بهتر در خود جای دهد که می تواند به معنای کار آماده سازی کمتر قبل از پردازش باشد. یک لوله تغذیه پهن به شما امکان می‌دهد تا قطعات بزرگ‌تر محصول، پنیر و موارد دیگر را برای پردازش به داخل تیغه‌ها فشار دهید و می‌تواند برش‌های طولانی مانند برش‌های سرخ شده را بسته به تیغه یا لوازم جانبی دیسک شما فعال کند. 
غذاسازهای بزرگ ممکن است دارای یک لوله تغذیه دوتایی یا 3 در 1 باشند تا بتوانید کنترل بیشتری بر نحوه برخورد غذا با تیغه ها داشته باشید.
 

متن نظر

لطفا به حساب کاربری خود وارد شوید

هنوز هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.